Szilveszter Rallye

2025.01.09. 13:09

A sportágat váltó Vida testvérek kibérelték a dobogót szilveszterkor

A salakmotorversenyekről jól ismert fivérek az elmúlt években már a raliban érnek el egyre jobb eredményeket. A Szilveszter Rallye-n is kiemelkedő helyen végeztek.

Nincs vita, a Vida testvéreknek, Szabolcsnak és Péternek a száguldás a lételeme, amit fiatal korukban a salakos oválpályák világában, 500 köbcentis motorok nyergében éltek ki, azt manapság már raliautók volánja mögött teszik. A hajdúsámsoni sportemberek ragyogó eredménnyel búcsúztatták az elmúlt évet, hiszen a hagyományos Szilveszter Rallye-n mindketten dobogóra állhattak: Szabolcs a második, míg öccse a harmadik helyet szerezte meg az abszolút kategóriában.

Sokan érkeztek nézőként is a Szilveszter Rallye-ra
Sokan érkeztek nézőként is a Szilveszter Rallye-ra
Forrás: Sári Péter

Némi változás a Szilveszter Rallye-n

Egy év kihagyást követően 2024-ben – december 27-től 29-ig – ismét megrendezték a Szilveszter Rallye-t hazánkban. A ralisok év végi száguldásának a korábbiakban a Hungaroring adott otthont, ám most a létesítmény átépítése miatt kiszorultak a Forma–1-es szentélyből, ezért Mogyoród és Fót környékén mutathatták meg tudásukat a pilóták. Az első nap fakultatív átvételt tartottak a szervezők, a résztvevők kézhez kapták az itinert, illetve lehetőségük nyílt pályabejárásra is. Másnap, szombat reggel elkezdődött a technikai átvétel, utána pedig tesztelés volt a programban. A hét utolsó napján, vasárnap rendezték a versenyt, ahol több mint 100 kilométert kellett teljesíteni, ami során 7 gyorsasági szakasz szerepelt az időtervben.

Tanulságos verseny

– Nem titkolom, a győzelem reményében, illetve rutinszerzés céljából indultam a versenyen – kezdte a beszélgetést Vida Szabolcs, aki 2020-ban egy VFTS Ladával „csöppent bele” a rali világába, majd 2021-től már gyári autót, egy Škoda Fabia R5-öt hajtott. A sámsoni autóversenyző a 2024-es idényzárónak egy 1,6-os, 300 lóerős Škoda Fabia EVO-val vágott neki. – Azért voltam nagyon bizakodó a verseny előtt, mert Maricsek Miklós személyében olyan navigátorom volt, aki korábban többször nyert ralibajnokságot, s igazából mentorként tekintek rá. Az autót remekül felkészítettük, a versenyt megelőző tesztelés során nagyon jól muzsikált a Škoda, ezért rendkívül bizakodóak voltunk. Aztán a rutintalanságom miatt az első gyorsaságin összeszedtem egy 16 másodperces hátrányt, s utána hiába voltam partiban Bardóczy Ádámmal – hol ő nyerte, hol én az adott gyorsaságikat –, ez a differencia megmaradt köztünk a végelszámolásnál. Bár szerettem volna a dobogó legfelső fokára állni, meg vagyok elégedve a második helyezéssel, ami pályafutásom egyik legjobb eredménye. A verseny több tanulsággal is szolgált, rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem az autó beállításai, valamint a jeges, nedves talajon való vezetés kapcsán, de ami a legfontosabb, tiszta képet kaptam arról, miben kell fejlődnöm – fogalmazott a 40 esztendős raliversenyző.

A Vida testvérek, Szabolcs és Péter is indult a Szilveszteri Ralin
A Vida testvérek, Szabolcs és Péter is indult a Szilveszter Rallye-n
Forrás: Sári Péter

Új autóval?

Vida Szabolcs az előttünk álló idényre még az eddigieknél is nagyobb erőbedobással készül. – A 2024-es évben a Szilveszter Rallye-n kívül a Diósgyőr Rallyn, az ausztriai Herbst Rallye-n, a Zemplén Rallyn, a horvátországi Santa Domenica Rallyn és a Veszprém Rallyn álltam rajthoz, de ha fejlődni akarok, akkor gyűjtenem kell a versenykilométereket, ezért idén ettől több viadalon, nagyjából 10-12 megmérettetésen szeretnék indulni. A tervem szerint új, egy 2024-es autóval vágok neki a szezonnak, ez a csere március végén realizálódhat. Jelenleg nagyjából a 10-12. hely környékén vagyok az R5-ös kategória hazai ranglistáján, s ha sikerül beújítanom a vágyott kocsit, akkor ezen a pozíción mindenképpen javítani akarok – mondta határozottan.

Eddig a legjobb

Vida Péter egy 1,6-os, 300 lóerős Škoda Fabia R5 volánja mögött mérettetett meg a Szilveszter Rallye-n. A 34 esztendős hajdúsámsoni sportoló 2020-ban a bátyja navigátoraként debütált a raliban, majd 2021. augusztusában már pilótaként vett részt a versenyeken. Vida Péter eddig a 2022-ben, a Peugeot Kupasorozatban elért, két kategóriában megszerzett második helyezésére volt a legbüszkébb.

Az eredményhirdetésnél Vida Szabolcs (balról a második) és Vida Péter (jobbról a második)
Az eredményhirdetésnél Vida Szabolcs (balról a második) és Vida Péter (jobbról a második)
Forrás: Boros Norbert-archív

– Minden versenyre úgy utazom, hogy a lehető legjobb eredményt akarom elérni, a Szilveszter Rallye-n kötelező elvárás volt önmagammal szemben, hogy a dobogón végezzünk. Szombaton érkeztünk a helyszínre, ahol délelőtt bejártuk a pályát, majd délután teszteltük az autót, illetve próbáltuk a lehető legjobban beállítani a Škodát. Az időjárási körülmények megnehezítették a dolgunkat, arra fókuszáltunk, hogy a hidegben jól teljesítsem az autó – mondta Vida Péter, akinek ezen az erőpróbán Bárdos Péter navigált. – A vasárnapi versenyt nagyon élveztem! A kijelölt pálya a Hungaroring külső részén vezetett, s ez a szakasz rendkívül jeges volt, de a többi helyen igazi ralis körülmények fogadtak bennünket. Nem lehetek maradéktalanul elégedett, mert voltak kisebb hibáim, például egyszer rácsúsztam a szalagkorlátra, ráadásul a technika ördöge is hátráltatott: a verseny második részében – mint utólag kiderült – leolvadt az egyik gyújtógyertya, s emiatt csak három henger ment a motorban. Végül az abszolút kategória harmadik helyén végeztem, s ennek a sikernek az értékét növeli, hogy technikai hibával küzdöttem. A körülmények figyelembevételével számomra nagyon értékes ez az eredmény, amit pályafutásom eddigi legnagyobb sikerének tartok – fogalmazott a ralipilóta.

Bár még csak pár hét telt el a 2024-es idény utolsó versenye óta, Vida Péter már a következő idényt tervezi. – Az a célunk, hogy a 2025-ös szezonban valamennyi magyar bajnoki futamon elinduljak, s olyan eredményt érjek el, amivel kapaszkodhatok az élmezőnyre. A bajnokság végén nagyon szeretnék a legjobb tíz között végezni. A hazai versenyeken túl megcélzunk pár külföldi viadalt is, tavaly elindultunk egy horvátországi erőpróbán, ahol nagyon tetszett, hogy murvás talajon mehettünk, idén több ilyen versenyen szeretnék részt venni – fogalmazott az autóversenyző.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában