Salakmotor

2024.08.03. 10:52

Lovas Zoltán elindul a Debrecen Nagydíjon?

A cívisvárosi tehetség pályafutásának első szakasza lezárult, s most már az 500-as kategória kihívásaira készül. Lovas Zoltán arról is beszélt, ott lesz-e az idei Debrecen Nagydíjon.

Boros Norbert

Végre magyar futamgyőzelmeknek, sőt dobogós helyezésnek tapsolhatott a debreceni salakmotoros publikum a közelmúltban. Ezek az örömteli tények egyetlen magyar versenyzőhöz, nevezetesen Lovas Zoltánhoz köthetők, aki a 250 köbcentisek Európa-bajnoki versenyein bizonyította rátermettségét a Perényi Pál Salakmotor Stadion közönsége előtt. A SpeedWolf Debrecen reménysége az Eb-elődöntőből a harmadik helyen jutott a kontinensfináléba, ahol Európa 10. legjobb ifjúsági salakszórója lett. Lovas Zoltán már a verseny előtt jelezte, ez lesz az utolsó megmérettetése a 250-es kategóriában.

Lovas Zoltán
Lovas Zoltán
Forrás: Boros Norbert

Rengeteg tapasztalatot gyűjtött Lovas Zoltán

Ezzel a versennyel lezárult egy szakasz a pályafutásomban, s örülök, hogy így búcsúzhattam az ifjúsági mezőnytől: előbb dobogóra állhattam, majd bejutottam Európa top 10 versenyzője közé, mindezt hazai közönség előtt

– kezdte a beszélgetést a 15 esztendős cívisvárosi salakos. – Pont a napokban beszélgettünk édesapámmal arról, hogy nagyon gyorsan eltelt ez a három év a 250-esek között. Eleinte nagyon nyögvenyelős volt, de aztán szépen kikerekedett az egész. Nem mondom, hogy nem akadtak hullámvölgyek, de a kellemetlenségek mellett szerencsére voltak szép eredmények is, amik közül a debreceni Eb-elődöntőben elért 3. helyemre, a toruni Speedway Ekstraliga Campen megszerzett bronzéremre, illetve a bydgoszczi páros Eb-n kiharcolt második helyezésre vagyok a legbüszkébb, s persze arra, hogy idén az egyéni kontinensdöntőben a 10. lettem. A három versenyszezonom során sok minden történt velünk, rengeteg tapasztalatot szereztünk, s nemcsak a versenyzéssel, hanem például a motorokkal kapcsolatban is. A 250-es versenyzés kiváló lehetőség volt arra, hogy rutint szerezzek; például amíg eleinte a motorom vitt, idővel már ott mentem a pályán, ahol én akartam. A leghasznosabb ebben az időszakban a viadalokon való indulás volt, hiszen így versenykörülmények között motorozhattam, ellenfelekkel küzdhettem, s a párharcok során – akár akaratomon kívül is – belementem olyan dolgokba, amikre edzéseken nincs lehetőség. Ráadásul olyan elismerő szavakat kaptam szakemberektől, miszerint kialakult egy egyedi stílusom a motoron, aminek nagy hasznát vehetem a későbbiekben.

Összességében nagyon hasznos volt ez az időszak, amiből rengeteg mindent át tudunk vinni magunkkal az 500-as kategóriába. Ezúton szeretném megköszönni mindazoknak, akik hittek bennem, támogattak és segítették a 250-es karrieremet!

– fogalmazott Lovas Zoltán, aki hozzátette, számos haverre tett szert a versenyzőtársak közül, s bár a pályán riválisok voltak, több barátja is lett az évek alatt. – A szlovén Tilen Brackóval igazi barátok lettünk, de brit, lengyel és dán srácokkal is remek kapcsolatot ápolok, bízom benne, sokszor megküzdünk még egymás ellen a jövőben.

Szintlépés

A júliusi debreceni Európa-bajnokságot követően sem állt meg az élet a Lovas Team háza táján. – Jelenleg egy 500-as motorom van, azzal próbálok a lehető legtöbbet a pályán lenni, az elmúlt két hétvégén Vasadon motoroztam. Most az a legfontosabb, hogy minél több kört tegyek meg a salakon, szokjam a nagyobb, „felnőtt” motort. Ennek érdekében azt tervezzük, hogy augusztusban kétszer egy hetet Vasadon edzőtáborozok – mondta a debreceni reménység, aki elárulta, miben érzi a legnagyobb különbséget a 250-es és az 500-as motor között.

Az 500-as a startnál sokkal intenzívebben indul, természetesen gyorsabb, valamint máshogy reagál egy-egy szituációra, mint a 250-es. A mögöttem lévő három versenyszezon mindenképpen előnyt jelent most, így legalább nem a nulláról kell kezdenem az ismerkedést a motorral. Szerintem nem véletlen, hogy más országokban megvan a ranglétra, hogy miután valaki versenyzett 50, 85, 125, 140, 190 vagy például 250-es kategóriában, már tizenévesen óriási rutinnal érkezik meg az 500 köbcentisek mezőnyébe

– vélekedett Lovas.

Lovas Zoltán
Lezárult egy szakasz a debreceni versenyző pályafutásában
Forrás: Boros Norbert

500-as debütálás

A szurkolókat nagyon érdekli, hogy mikor láthatják Lovast újra versenyezni, sokán akár már az augusztus 20-án megrendezendő Debrecen Nagydíjon is szurkolnának neki. – Szívem szerint természetesen motorra ülnek a Debrecen Nagydíjon,

de két oka is van, hogy miért nem fogok motorozni: az életkorom, illetve a jelenlegi felkészültségem.

A szabályok értelmében, hazánkban a 16. életévét betöltött versenyző indulhat 500 köbcentis viadalokon, s én október 3-án leszek 16 esztendős. A másik oldalról pedig tisztában vagyok vele, hogy nekem még túl korai lenne egy augusztus 20-ai rangos nemzetközi verseny. Meg kell, hogy érjek a feladatra. Jelenleg azon vagyunk, hogy a lehető legtöbb hazai edzésen vegyek részt, s összeszokjak a motorommal. A csapatom azon dolgozik, hogy legyen egy másik 500-as gépem is, s ha sikerül beszereznünk, akkor külföldi gyakorlásokon szeretnék részt venni, ezzel kapcsolatban is megkezdődtek már a tárgyalások. Ha minden ideálisan alakul, s úgy érezzük, hogy készen állok az 500-as kihívásokra, akkor nem tartom kizártnak, hogy még idén versenyezzek. Elképzelhető, hogy október közepén egy olaszországi bajnokin starthoz álljak, illetve, ha október 23-án Debrecenben lesz magyar bajnoki, akkor azon elinduljak. De addig is nagyon sokat kell még gyakorolnom és tanulnom! – zárta a beszélgetést Lovas Zoltán.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában