Salakmotor

2021.10.14. 08:44

Az „új” Adorjánt és Tihanyit keresik

Motorokkal, felszerelésekkel és nemzetközileg elismert, kiváló szakemberekkel várják az ifjú tehetségeket a debreceni ovál pályára.

Fotó: BN

A SpeedWolf Debrecen csapatánál egyértelmű a cél: kinevelni a közeljövő nemzetközi szintű salakmotorversenyzőit. A Farkasok ennek érdekében – mindenre kiterjedő előkészületek után – életre hívták a SpeedWolf Juniors utánpótlás-nevelő műhelyt.

A cívisvárosi egyesület várja azon 14-19 éves fiatalok jelentkezését, akiket vonz a féktelen versenyzés világa, azaz szeretnének salakmotorversenyzők lenni.

A fiatalokkal szembeni alapvető elvárás, hogy biztonságosan tudjanak motorozni. A toborzás október 31-ig tart, jelentkezni elektronikus úton lehet a www.speedwolf.eu honlapon – adta hírül a debreceni klub.

Fotó: BN

Subiék kezei alatt

A kiválasztást követően felvételt nyert vaspapucsosjelölteknek a SpeedWolf Juniors egy 10 hónapos, hazánkban egyedülálló, hiánypótló, európai szintű versenyzői alapképzést tart az 500 köbcentis kategóriában. A debreceni csapat nemzetközi gyakorlattal is rendelkező szakemberei – többek között Tihanyi Sándor, Szegedi Máté, Baráth Lajos „Luigi” – a salakmotorozás alapjaitól, szisztematikusan felépített elméleti és gyakorlatorientált oktatási tematika alapján tanítják meg junior szinten versenyezni a kiválasztottakat. A résztvevők a csoportos képzések mellett személyre szabott foglalkozásokat is kapnak a megfelelő fejlődés érdekében. A tanulók részére a klub a képzéseken túl biztosítja a felkészített GM típusú 500 köbcentis salakmotorokat és az alapozást segítő PitBike edzőmotorokat, valamint védőfelszereléseket, s természetesen az előkészített pálya használatát. A fiatalok oktatása a biztonság előtérbe helyezésével történik, szakemberek és egészségügyi személyzet felügyelete alatt, biztonságos, nemzetközi licensszel rendelkező versenypályán. A képzés végén a legjobbak részére versenyzői engedélyt és akár profi sportszerződést is ad a SpeedWolf Debrecen.

Már télen elkezdik

– Természetesen tisztában vagyunk azzal, hogy a magyar salakmotorsport jövőjét a fiatalok jelentik, éppen ezért már a SpeedWolf Debrecen megalapításánál feladatként tekintettünk az utánpótlás-nevelésre. Az előzetes elképzelések szerint a Perényi Pál Salakmotor Stadion elkerülhetetlen fejlesztéseinek elkészülte után belevágtunk volna a fiatalok képzésébe, ám a pandémiás helyzet miatt csúsztatnunk kellett az időpontot. Most viszont elérkezett az idő, hogy belevágjunk, s első lépésként meghirdessük a toborzót – nyilatkozta a Naplónak Baráth Norbert, a SpeedWolf Debrecen ügyvezetője. – Célunk, hogy a munkánk révén a debreceni szurkolók mihamarabb szoríthassanak majd az „új” Adorján Zoliknak és Tihanyi Sanyiknak. Bízunk benne, hogy a képzési programunk, azaz a SpeedWolf Juniors nagymértékben hozzájárul a salakmotorsport népszerűsítéséhez az X, Y, és Z generáció körében is. Előre leszögezem, nem mi találtuk ki a spanyolviaszt; Debrecenben már egyszer, a nyolcvanas években nagyon jól működött az utánpótlás-képzés, ezt a vonalat szeretnénk továbbvinni, csak új, a mai kor elvárásainak megfelelő köntösbe bújtatva. Lényegi változás az is, hogy most nem egy nagy állami vállalat, hanem remélhetőleg sok cég és vállalkozás segíti majd kialakítani azt az anyagi hátteret, amivel a céljainkat végre tudjuk hajtani. Miután a klub biztosítja a motort és a felszereléseket, így olyanok is kipróbálhatják magukat, akiket eddig az tartott vissza, hogy nem volt meg a kellő anyagi hátterük a motorozáshoz.

„Ne feledjük, anno Adorján Zoli és Tihanyi Sanyi is úgy tudta elkezdeni, hogy minden feltételt biztosított számukra a salakmotorozáshoz a Debreceni Volán.”

Reményeim szerint több tucatnyian küldik el a jelentkezésüket, s a kiválasztást követően olyan létszámmal vághatunk neki a képzésnek, ami bizakodásra adhat okot. Télen már fizikai alapozás, illetve elméleti oktatás vár a fiatalokra, s aztán tavasszal jöhet az érdemi munka a salakpályán. Az ideális létszám 6-8 fő, az pedig szinte álomszerű lenne, ha két nyolcfős csoporttal kezdhetnénk meg a képzést.

Később jöhetnek a még fiatalabbak

Sokakban felmerülhet a kérdés: miért éppen a 14-19 éves fiatalok jelentkezését várja a klub? – Első lépésként a junior korú tehetségeket kutatjuk, mert ebben a korosztályban hatalmas az űr, s ezt a hiányt szeretnénk minél hamarabb, illetve a lehető leghatékonyabban betölteni. Elnézve a világ salakmotorsportját, mindenhol nagy a kereslet a 21 éven aluli versenyzők iránt, éppen ezért az ügyes fiatalokat gyorsan be lehet integrálni a nemzetközi mezőnybe. Nagyon bízom benne, hogy 3-4 éven belül ütőképes, akár a junior világbajnoki döntőig is eljutó magyar salakszórónk lesz – fejezte ki reményét a Farkasok első embere. – Ha már a junior korosztályban lesznek versenyzőink, akkor nyitunk a még fiatalabbak felé, s beindítjuk a 250 köbcentis motorokkal való képzést is – tekintett a középtávoli jövőbe Baráth Norbert.

Boros Norbert

Borítókép: A Lovas Zoltánhoz hasonló tehetségek felkutatását kezdték meg a SpeedWolfnál

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában