Rali

2021.05.15. 14:20

Egymás ellen versenyzik, mégsem rivalizál a debreceni apa-fia páros

Családi örökség az autók szeretete, a közös autóépítés és a versenyzés a debreceni indulóknak.

Fotó: Kiss Annamarie

Hosszú idő után vasárnap újra nézők előtt mérethették meg magukat a raliversenyzők Kunmadarason. A rendezvényre – a jelenleg érvényben lévő kormányhatározat szerint – csak védettségi igazolással rendelkezők látogathattak el. A helyszínen követte végig az eseményeket a Napló munkatársa is, aki két debreceni indulót, apát és fiát a nagy hajrá utáni forgatagban, a depóban kérdezett a tapasztalatokról.

Nagy Lajos cívisvárosi sofőr, aki 2009-ben már országos bajnoki címet szerzett gyorsulási kategóriában, a mostani versenyen is eredményesen szerepelt. – Remek versenyen vagyunk túl, szép volt az idő, bravúros volt a pálya, és az autó is rendben volt. Sikerült három kupát bezsebelnem, közte egy BMW-kategória első helyet, illetve egy PWS5 második helyet. Abszolútban lecsúsztam a dobogóról, emiatt kicsit csalódott vagyok, de ettől függetlenül elégedett a teljesítménnyel – mondta, hozzátéve, a felkészülés során a legfontosabb, hogy az autóval minden rendben legyen. – Verseny előtt teszteljük a futóművet, a fékeket és a kormányművet. Megnézzük az olajszintet, az olajnyomást, és megfelelő gumikat választunk mindig az időjárás függvényében – részletezte.

Fotó: Kiss Annamarie

Apja nyomdokaiban

A kunmadarasi versenyen elindult a KZ Invest-kupán kétszeres abszolút bajnok ifjabb Nagy Lajos is. A Naplónak elmondta, hogy nagy büszkeség számára, hogy édesapjától örökölt autójával indulhatott a májusi megmérettetésen. – Kisgyerekként édesapám mögött ültem a hátsó ülésen és csodálattal néztem, ahogy vezet. Amikor elkezdett versenyezni, tudtam, hogy ez az én jövőm is, ebbe nőttem bele, együtt építettük és szereltük az autókat. Ez az én igazi örökségem – osztotta meg történetét a fiatal versenyző, aki az édesapától megörökölt gyári BMW M3-as e36 autóval indulhatott a próbatételen. Megtudtuk, a versenyautó nem csupán családi ereklye, további különlegessége, hogy SP-rendszámmal rendelkezik. – Az első futamomra 14 évesen neveztem egy 1.8-as BMW-vel, azóta pedig csak a köbcentik változtak, illetve a kasznik. Most édesapám régi versenyautójában ülhetek, amit eleinte magának épített, de mára már én lehetek a büszke tulajdonosa – fűzte hozzá.

Fotó: Kiss Annamarie

Az apa és fia páros arról is beszélt, hogy ugyan egymás ellen versenyeznek, de nem vetélytársként tekintenek egymásra. Az autók szerelmesei megosztották velünk, hogy csapatként működnek együtt, segítik, támogatják egymást lelkileg és szerelésben is.

„Nagyon büszke vagyok a fiamra és a célom az, hogy az idei szezon végén bezsebeljen egy bajnoki kupát”

– mondta az édesapa.

– A legnagyobb előnyöm az, hogy mindent édesapámtól tanultam. A mai napig minden verseny után végignézzük és kielemezzük a videókat, amin lehet, javítunk.

„Az hiszem, sokat tanulhatok még apától”

– tette hozzá a fiatalabbik Lajos.

Fotó: Kiss Annamarie

Feltétellel jár a rendszám

Nagy Lajostól a Napló azt is megtudhatta, mitől különleges az SP-rendszám. – A versenyautónak különféle feltételeknek kell megfelelnie a KPM-vizsgán, mint például érvényes homológ ülés, homológ biztonsági öv, ezenkívül áramtalanító-, tűzoltórendszer, valamint homológ bukócső. Mindennek működnie kell, ami a közúti közlekedéshez szükséges, így többek között hibátlan állapotú a lámpa, az index, a kipufogó, a katalizátor, illetve kívülről nyitható, zárható ajtók vannak az autón – mondta, hozzátéve, számukra elismerés, hogy olyan autókat építettek, amelyek nemcsak a versenypályán, de a közúton is helytállnak.

Kiss Annamarie

Borítókép: Nagy Lajos (balról) és ifjabb Nagy Lajos közösen készíti fel az autókat

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában