Jönnek a legnagyobbak!

2021.03.04. 12:26

Aláírták a hajdúnánási MotoGP-futamról szóló szerződést

A gyorsasági motorsport elitje 2023-tól tíz éven keresztül az új, Hajdúnánás mellett épülő pályán vendégeskedik.

Budapest 20210304 Motorsport Moto Gp szert?dŽs al‡’r‡s Foto Nemzeti Sport çrvai K‡roly

Fotó: Árvai Károly / Nemzeti Sport

Csütörtök délelőtt az Innovációs és Technológiai Minisztériumban aláírták a magyar MotoGP-futam rendezéséről szóló szerződést, amely 2023-tól tíz évig érvényes – számolt be a Nemzeti Sport internetes változata. A futamokat a Hajdúnánás mellett felépülő vadonatúj versenypályán tartják majd meg.

A szerződést Carmelo Ezpeleta, a nemzetközi jogtulajdonos Dorna Sports első embere és Pacza József, a Kelet-Magyarországi Versenypálya Kft. ügyvezetője látta el kézjegyével. A Dorna komplett küldöttséggel érkezett az egyeztetésre.

– A Dorna megszakítás nélkül harminc éve szervezi a gyorsaságimotoros-világbajnokság futamait, s érdekesség, hogy az első évében, 1992-ben Magyarországra is ellátogatott a sorozat, igaz, nem tudott gyökeret verni – mondta Carmelo Ezpeleta. – 2018-ban azután újra terítékre került a magyar verseny lehetősége – s közben is egyszer –, aminek nagyon örültünk. Köszönettel tartozunk a magyar kormánynak, Palkovics miniszter úrnak és mindenkinek, akik lehetővé tették ennek a szerződésnek az aláírását, amely nagyon fontos lépés a MotoGP történetében. Nagyon büszkék vagyunk, hogy a világbajnokság mezőnye 2023-tól Magyarországon is megméreti magát, s ez nem csupán sport, hanem gazdasági szempontból is fellendülést hoz majd. Azt pedig megígérhetem, a Magyar Nagydíj nagyon fontos versenye lesz a világbajnoki sorozatnak.

Erre, mármint a gazdaságilag is fontos szerepre erősített rá Weingartner Balázs, a Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség elnök-vezérigazgatója is: – A mérföldkő talán nem is fejezi ki pontosan azt, amit ez a szerződés jelent, köszönöm Ezpeleta úrnak, hogy személyesen tudtuk megejteni az aláírási ceremóniát. A minisztérium abból a célból hozta létre az ügynökséget, hogy megvalósítsa az autó-motorsport stratégiát, amely komplex üzenetet hordoz.

„A megvalósítás egyik legfontosabb helyszíne a hajdúnánási MotoGP-pálya lesz, amely nem csupán sport, hanem térségfejlesztési szempontból is lényeges.”

Bízunk benne, hogy a Dornával az elmúlt két évben megtett közös út sikeresen folytatódik. A magyar MotoGP-pálya és a rendezési jog tíz évre való megszerzése magyar ügy, az ország ügye – a komplex jövőkép része.

Fotó: Árvai Károly / Nemzeti Sport

Talmácsi Gábor, 2007 világbajnoka elmondta, nagyon szomorú, amiért neki nem adatott meg, hogy hazai közönség előtt versenyezzen, ám bízik benne, hogy lesz olyan fiatal és tehetséges magyar motoros, aki itthon élvezheti a szakértő magyar közönség biztatását.

- Érzelmes pillanat ez számomra, hiszen versenyzőként tíz évig képviselhettem Magyarországot a világbajnokság különböző kategóriáiban – mondta Talmácsi. – Most pedig más pozícióban ugyan, de segíthetem a magyar motorsport fejlődését, és ez boldoggá tesz.

„A pálya nagyon fontos az utánpótlás szempontjából, minden versenyző számára álom, hogy hazai közönség előtt, magyar pályán világbajnoki futamon szerepeljen.”

Nekem ez nem adatott meg, bár azért a szurkolást Brnóban átélhettem, és ez extra motivációt jelentett.

Kósa Lajos országgyűlési képviselő kezdeményezte annak idején, 2018 novemberében az első tárgyalásokat a Dorna vezérkarával – szerette volna megvizsgálni a magyar MotoGP-futam lehetőségét, amelynek megrendezése mára valósággá vált.

– A MotoGP a legnépszerűbb, legnézettebb sorozata a motorsportnak, de a világ sportját tekintve is benne van az első tízben – mondta Kósa Lajos. – Országimázs szempontjából nagyon fontos a magyar verseny: a Hungaroring sikere is biztatott, hogy belevágjunk az egyeztetésekbe. Most már csak fel kell építeni a pályát, amely nagyon nagy lehetőség, hogy Kelet-Magyarországon is legyen egy olyan esemény és helyszín, amely felkelti a világ érdeklődését. Most folyik a tervpályázat, március 19-én eredményt tudunk hirdetni, utána elkezdődik a tervezés, ősszel pedig a pálya építésének tendereztetése.

A hajdúnánási versenypálya 4400 méter hosszú lesz, a fő lelátóján 12 ezer ember foglalhat majd helyet. A futam pedig lendületet adhat nem csupán az utánpótlás-nevelésnek, hanem a hazai mérnökképzésnek és a térség fejlesztésének is.

Ez a szerződés adja meg a verseny alapját

„A MotoGP-pálya, a MotoGP-versenyek a térség, a régió számára hatalmas lehetőség mindenféle tekintetben. Kereskedelem, turizmus, idegenforgalom, ismertség, elismertség Hajdúnánásnak, valamint szűkebb és tágabb környezetének.”

– Az épülő motorsport-komplexum lényegében egy Forma 1-es pályával egyenértékű – kommentálta a magyar MotoGP-futam rendezéséről szóló szerződés aláírását Szólláth Tibor, Hajdúnánás polgármestere a Napló megkeresésére.

– Sokan felteszik mostanában a kérdést, hogy miért nem Sávolyon valósult meg ez a versenypálya – folytatta Szólláth Tibor. – Erre a válasz a most aláírt szerződés. A sávolyi nem volt állami beruházás, másrészt pedig nem volt mögötte egy olyan szerződés, amelyet néhány órával ezelőtt aláírtak. Ez adja meg az egésznek az alapját. Megvan tehát a szerződés a Dorna Sporttal, és meglesz a Superbike-kal is.

Kapcsolódó cikkek:

https://haon.hu/sport/helyi-sport/a-motorsportba-is-belepett-a-deac-5047930/

https://haon.hu/sport/helyi-sport/a-superbike-ot-is-elhoznak-hajdunanasra-5002555/

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában