A sebesség megszállottja

2020.05.29. 08:31

Taskó Attila igazi meglepetéssel készül a következő futamra

Garantálja az élmény­autózást az átalakított Audi S6 Quattro.

Fotó: Kiss Annamarie

A körverseny- és sprintkupagyőztes Taskó Attila nevéről megannyi érdekes versenygép juthat az autórajongók eszébe. A sebesség megszállottjaként látványelemekben gazdag vezetési stílus és küzdeni akarás jellemzi. A következő futamára igazi meglepetéssel készül, hiszen – a versenyautókat mellőzve – egy átalakított utcai géppel vág neki a megmérettetésnek. A tapasztalt versenyző a Naplónak mutatta be legújabb projektjét.

Különleges projekt

Taskó Attila szintén autóversenyző fiával, Rodrigóval közösen fogadta a Napló munkatársait a családi vállalkozásuk telephelyén. A vidám üzletvezető rögtön az irodába invitált, ahol a szoba egyik oldalát érmek, trófeák hada borította. Sprintversenyek, körversenyek és egyéb futamok jól megérdemelt díjai ezek, két évtized autózásából. Az elmondások alapján azonban ez csak egy töredékét tükrözi az elért eredményeknek. A dicsőségfal után utunk a belső udvar felé vezetett, ahol új kedvence, a legfrissebb autós projekt áll. Belépve a helyre egy elsőre stock, azaz szériamodell Audi S6 Quattro szúrhat szemet az arra járóknak. Közelebb érve azonban már feltűnnek az apróbb külső változtatások. – Az eredetileg kombi erőgépként szolgáló Audin – a jobb tapadást szolgálva – széles, 17 colos slick gumik és a versenyzéshez szükséges speciális kartervédő lemez van, sportkipufogóval és a nagy teljesítményhez mérten vaskos fékbetétekkel felszerelve. Messziről teljesen átlagosnak tűnhet, de leptem már meg vele jó pár embert. Rengeteg versenyautóval mentem az elmúlt években, azonban belefáradtam a folyamatos meghibásodásokba. Úgy döntöttünk, ezt a vasat mi magunk készítjük elő, és jóval masszívabb, strapabíróbb lesz a futamokra – emelte ki az autó pilótája.

Kilóg a sorból

Az Audit felnyitva már jóval látványosabb a különbség egy utcai verzióhoz képest. Bukócsövek, kagylóülés, lecsupaszított beltér és a könnyítés céljából kipakolt hátsó üléssor. A csaknem kétméteres, mintegy ezerhétszáz kilogramm össztömegű, négykerék-meghajtású autó így sokkal könnyedebben veszi az akadályokat. Nem az a tipikus versenymodell, Taskó Attila szerint azonban igazi fekete bárány a prémium kombinak álcázott Quattro. A V8-as motort beindítva beszél a jármű adatairól. – Az Audi 2001-es évjáratú, a gyári adatok szerint háromszáznegyven lóerős, és egy nyolchengeres, 4.2-es motor hajtja. 6,7 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a maximális forgatónyomatéka pedig 420 Nm. A beltér kipucolásával könnyítettünk rajta, ráadásul speciális teleszkópot, kerámiatárcsás kuplungot és váltóolaj-hűtőcsövet is kapott. A tesztvezetéseken meglepően jól teljesített, szinte tapad az aszfalthoz. Nagy méretéből adódóan inkább a sprintversenyek, a hosszú egyenesekkel tarkított futamok érem­esélyese lehet. Tudom, nem az a tipikus raliautó, de egyértelmű célom, hogy ezzel az effektíve utcai példánnyal is otthagyjam a nagy versenygépeket. Hatvanéves vagyok, húsz éve a pályán, és még mindig érzek magamban ambíciót a futamokhoz, ehhez lehet remek eszköz ez az autó – mondta Taskó Attila.

Péter Szabolcs

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában