2019.09.21. 18:52
Hans Andersen nyerte a Debrecen Nagydíjat
Remek futamokat hozott a Debrecen Nagydíj, a legjobb magyar Magosi lett.
Fotó: Molnár Péter
A papírformának megfelelően az egyik favorit, a korábbi csapatvilágbajnok dán Hans Andersen nyerte a 44. Debrecen Nagydíjat a felújított Gázvezeték utcai stadionban.
A külföldi nagy nevek mellett Kovács Roland, Magosi Norbert és Fazekas Dennis képviselte a piros-fehér-zöld színeket.
Kovácsé az első előzés
Az első futamban rögtön Andersen mutatta meg magát, ő kapta el legjobban a rajtot, másodikként Magosi jött el, és ebben a sorrendben is intette le őket a kockás zászló.
A második futamban a SpeedWolf Debrecen vaspapucsosáért, Kovácsért szoríthatott a publikum. A magyar harmadikként lőtt ki, majd a harmadik körben az ukrán Sztaniszlav Melnicsukot körbemotorozva két pontot szerzett.
A harmadikban óriásit meccselt Ivacic, Sundström és Kudrjasov, leginkább utóbbi kettő masszírozta egymást a szlovén mögött, ez is lett a sorrend.
A negyedik etapban Miesiac az utolsó helyről másodiknak futott be úgy, hogy ha van még egy kör, lehet, a győztes Lampartot is maga mögé utasítja (Fazekas nem szerzett pontot). Az ötödik futamban újra hazai motorosnak szoríthatott a közönség, Kovács próbálta meg felvenni a versenyt a két csapatvilágbajnokkal.
A vártnak megfelelően a két klasszis kilőtt a rajtnál, a debreceni követte őket a harmadik helyen, amikor leállt a motorja, így egy biztos pontot hullajtott el, míg a svéd parádés küzdelem után legyőzte dán riválisát. A hatodikban Magosi remek versenyzéssel tartotta maga mögött Lampartot és a cseh Jan Kvechet, így megszerezte az első magyar futamgyőzelmet. A hetedik starthoz állásnál a dán Nielsen nevetett a végén, a nyolcadikban a lett Oleg Mihailov majdnem meglepte Miesiacot.
A kilencedik futam Andersen és Ivacic harcáról szólt, utóbbi húzta a rövidebbet, de így is két pont lett a jutalma. A tizedik rajt-cél győzelmet hozott, Nielsen villantott (Magosi harmadik lett), a tizenegyedik etapot magabiztosan húzta be Lundström. A tizenkettedikben Kvech dobta el a motort, és ezzel számára befejeződött a viadal; mint utóbb kiderült, kéztörés lett a bukás vége. Fazekas második lett a megismételt futamban. Sajnos később ő is megismerkedett a palánkkal, de szerencsére folytatni tudta a versenyzést. A 18. futamban Magosit csak Sundström tudta megelőzni, a huszadikban Kovács szintúgy a második helyre hozta be a motort.
Mivel a pálya állapota a végére rosszabbra fordult, ezért végül az alapverseny után hirdettek eredményt, így győzött Andersen.
MSZ
A végeredmény
44. Debrecen Nagydíj
Cikkünk nyilatkozatokkal frissült:
Hans Andersen
Már jártam Debrecenben korábban is, azt hiszem összesen négyszer. Utoljára elég régen voltam itt, még 2013-ban. Azóta sokat változott a pálya, ami nagyon tetszik, bár kissé még szokatlan, időbe telik, mire megszokják a versenyzők. Tulajdonképpen mindennel elégedett voltam, egyetlen hátrány, hogy nagyon sokat kellett utaznom, 15 órát vezettem, messze van az otthonomtól. A győzelem talán feltöltött annyira, hogy visszafelé majd nem tűnik olyan hosszúnak az út...
Linus Sundström
A rajt remekül sikerült, de aztán egyre keményebb lett a verseny, volt egy esésem is. Nem lehetett előre kiszámítani, hogyan fog viselkedni az új pályán a motor, minden versenyzőnek nehéz dolga akadt a járművek irányításával. Sajnálatos, hogy nem tudtuk jobban kiszolgálni a közönséget, de egyértelműen nem lett volna biztonságos a mai napon elődöntőket és döntőt bonyolítani. Remélem, azért jól érezték magukat a nézők.
Papp László
Tavaly augusztusban 20-án tettem arra ígéretet, hogy elkezdjük a salakmotor stadion felújítását. Közben üzemeltető váltáson is átesett a létesítmény, a város által biztosított 40 millió forintot remekül használta fel a SpeedWolf Debrecen, kitűnő minőségű a salak, a palánkrendszer is megújult. Nagyon örülök, hogy ez a népszerű sportág új lendületet kaphat.
Kovács Roland
Felemás érzések vannak bennem. Jól indult a verseny, aztán jött a motorhiba, majd a végén küzdeni kellett a pályával – most ez így adta. Annyi salakot szórt rám a két előttem menő, hogy eltömődött a szűrő, de menni akartam az egy pontért, próbáltam befordulni a kanyarba a vassal, ám nem igazán akarta, így inkább kiálltam, minthogy a lufifalról akasszam le a motort. Tudjuk mi a probléma, min kell változtatni, de az nem fog menni egyik napról a másikra. A szezon után le kell ülni a csapattal és átbeszélni a dolgokat, hogy jövőre jobban szerepeljek. A pálya tökéletes volt, nem lehetett rá panasz, a végére kigödröződött, de ez az első verseny volt rajta, fel fogjuk használni a tapasztalatokat.
Magosi Norbert
Az edzéshez képest más volt a pálya, a befordulók nagyon hullámosak voltak, és emiatt többször is kiestem a ritmusból. Ha egyenletesebb lett volna a salak, akkor mindenki jobban megy, a végére már azért küzdöttünk, hogy a motoron maradjunk. Az egyik futamomban majdnem Kudrjasovnak vágódtam, mert megdobta a hátsó kereket az ovál, de szerencsére az orosz érzékelte és elkerülte az ütközést. De összességében jól éreztem magam nagyon, remek ennyi néző előtt motorozni.