2025.07.05. 11:42
Debrecenben tudják, hogyan csinálják a fesztivált! Ezért sikeres minden évben a Campus
Mégis mi lehet a titkuk? Még mindig hatalmas sikereket könyvelhetnek el a Campus Fesztivál szervezői.
A fesztiválok kihalásának idejét éljük, ezek ugyanis egyre kevésbé trendik, helyettük inkább a fővárosi arénakoncerteket részesítik előnyben az emberek – véli Miklósvölgyi Péter, a debreceni Campus Fesztivált szervező cég vezetője, annak ellenére, hogy maga a Campus semmivel nem látszik alátámasztani a baljóslatú képet, hiszen a vidék legnagyobb ilyen jellegű nagyrendezvényévé nőtte ki magát, ahol idén is százhúszezerhez közeli számú résztvevővel és kétmilliárd forintot meghaladó bevétellel számolnak.

Forrás: Napló-archív
A budapesti régió gazdasági ereje, a Budapest Park fesztivál feelingje és a fővárosi rendezvényeken elérhető nagy nevek óriási konkurenciát jelentenek a vidéki fesztiválok számára. Az elmúlt év három legnagyobb koncertje például szakértői becslések szerint 7-8 milliárd forintot „szedett ki” az erre fordítható háztartási büdzséből.
A nagy dilemma: olcsó belépővel nem jön ki a fesztiválmatek, a drágát meg a piac nem hajlandó megfizetni
– olvasható a Világgazdaság cikkében.
Mint írják, ezt támaszthatja alá az is, hogy úgy tűnik, idén nélkülözni kell az olyan nagy vidéki fesztiválokat, mint a Balaton Sound és a VOLT. Miklósvölgyi Péter szerint az átgondolt árstartégiának és az erős szponzori háttérnek köszönhetően a debreceni Campus azonban továbbra is tartja magát. Kiemelte, ez a két tényező úgy aránylik egymáshoz, hogy a főszponzor és egy-két nagyobb szponzor kiesése akkor is gazdasági bukást vetít előre, ha a részvétel nagyon magas. Ezt pedig egy profi fesztiválszervező semmiképpen nem fogja megkockáztatni.
Az áremeléssel is csínján bánnak a Campus Fesztivál szervezői
– Bizonytalanság mindig van – annál is inkább, mivel a főszponzor az építőiparban érdekelt –, de jelenleg az MBH által képviselt banki szponzoráció, a nagy gyárak és a Debreceni Egyetem támogatói jelenléte stabil hátteret látszik biztosítani számunkra.
Egy nagyobb szponzor kiesése esetén azonban elgondolkodnánk, kettőnél megremegnénk, háromnál pedig egyértelműen úgy döntenénk, hogy nem rendezzük meg a Campust
– tette hozzá. Kiderült, hogy bármekkora magas részvételi aránnyal, a jegyekből származó bevétellel, a kedvező időjárással és a vendéglátással sem pótolható a szponzorok elmaradásával kieső összeg.
Mivel a piac fizetési hajlandósága erősen korlátos, az áremelésekkel nagyon csínján bánnak a Campus szervezői. A jegyfordulóig, vagyis június 30-ig nem is kockáztattak ilyet: csakúgy, mint két éve, most is 37 ezer forintért árulták a bérleteket.
Nem véletlenül vannak jelen a nagy cégek
Mint írták, a szervező cég vezetője elmondta, az olyan nagy gyárak, mint a BMW vagy a CATL HR-megfontolásokból vannak jelen a Campuson, mint a Lidl. Kiemelte, ebben a ráció az, hogy a potenciális munkaadók olyan potenciális munkavállalók előtt mutatkozhatnak meg, akiket más módon esetleg nehezebben tudnának hasonló hatékonysággal elérni.
A fesztiválozó fiatalok tekintélyes hányada ugyanis az ország más tájairól érkezik, de nem teljesen idegenként, hanem barátok, rokonok meghívására, ami potenciális előnynek tekinthető. A tapasztalat ugyanis azt mutatja, hogy az emberek sokkal szívesebben vállalnak munkát a lakóhelyüktől távol akkor, ha olyan közegbe érkeznek, ahol ismerősöktől tudnak információt szerezni a munkalehetőségekről és a gyakran meglepően vonzó fizetésekről.
A teljes cikk a Világgazdaság honlapján olvasható.
Ajánljuk még: