2025.06.19. 13:57
Defektet kapott a nagymacsi busz, egész Debrecennel megosztotta az utas, ami utána jött
Kellemetlen volt, ami az úton történt. Ennek ellenére az utas csak pozitívan tudott nyilatkozni a DKV-ról.
Aki nap mint nap közlekedik, az már megszokhatta, hogy néha elég egy apró kellemetlenség ahhoz, hogy teljesen a feje tetejére álljon minden. A csúcsforgalomban ezek csak hatványozódnak, ám azon kívül is bármikor előfordulhat valami olyan, ami miatt nagyobb késések lehetnek: történhet baleset, az útfelújítások miatt is lehet csúszás, de akár egy defekt is okozhat kellemetlenséget. A DKV egyik buszát éppen az utóbbi érintette, az esetről pedig az egyik utas is beszámolt.

Forrás: Illusztráció / Napló-archív
A nő a Debrecenben Hallottam Facebook-csoportban tett közé egy hosszú bejegyzést arról, milyen útja volt szerda kora délután. Megjegyezte, a kellemetlenségek ellenére csak jót tud írni a DKV-ról. Mint arról beszámolt, szerdán a 12:49-es nagymacsi, 33E jelzésű gyorsjárat defektet kapott, a sofőr a Füredi kapunál jelezte, nem tudnak tovább menni. Ekkor az utasok leszálltak, a sofőr is elvégezte az olyankor kötelező teendőit, majd szólt az ott várakozóknak, hogy szálljanak inkább vissza addig, amíg megy a mentesítő busz, mert akkor le tudnak ülni, és még a klímát is bekapcsolta a meleg miatt. A nő beszámolója szerint 10-12 percen belül megérkezett a másik busz, így folytathatták az utat. A posztoló köszönetet mondott a sofőr figyelmességéért, illetve a helyettesítő járat pontosságáért is. Kijelentette, tudna panaszt is írni, de nem fog.
Mert én azt tapasztalom, hogy a buszsofőrök 99,9%-a lelkiismeretesen végzi a dolgát, tiszteli az utasokat. A fejesek által megteremtett(vagy nem) körülményekhez képest megteszik, amit tudnak. Plusz látom/tapasztalom, hogy dobálják őket egyik járatról a másikra. Nem lehet mindig olyan gyorsan váltani agyban, mint a járatszámokat. Pl: Szepesre tartó 39-es a 37-es helyén állt meg, leesett neki, hogy nem jó helyen állt meg. Kiszólt: hogy bocsi, az előbb még a 37-es vonalán ment. Jót nevettünk, semmi gond! Így a menetrendet sem mindig tudják tartani. Itt mindig csak a sofőröket szídják. DE! Mi utasok sem vagyunk hibátlanok ám!
– olvasható a posztban.
Kifejtette, az utasok is segíthetnének azzal, hogy intenek, hogy nem arra a buszra várnak, nagyon hálásak tudnak lenni a sofőrök, de még a többi utas is.
Vagy a kedves introvertált kicsit önzők, akik kívülre ülnek le, táska a belső ülésre, miért gondolják, hogy csak nekik van joguk leülni, a másiknak nem?! Igaz, ezzel csak az utastársaikat szivatják. Ja, nem! Mert kevesebb álló utas=kisebb sérülési kockázat=tempósabb haladás…
– fejtette ki a véleményét. Hozzátette, fiatalabb korában utált a buszra várni és buszozni, most már csak az előbbit nem szereti, az utazás ezen formáját szereti, sőt a sofőröket is tiszteli, kedveli. Mint írta, köszöni a munkájukhoz való lelkiismeretes hozzáállást is.
Ajánljuk még: