Fogyasztóvédelem

2025.05.14. 15:51

Véget vethetünk az online csalásoknak? Ezért fontos a fogyasztóvédelmi konzultáció kitöltése!

Fellépnének az online csalások ellen. A magyar kormány online konzultációt indított „Közös ügyünk a fogyasztóvédelem” címmel, hogy kikérje a polgárok véleményét.

Véget vethetünk az online csalásoknak? Ezért fontos a fogyasztóvédelmi konzultáció kitöltése!

Összegeztük, miért fontos kitölteni a fogyasztóvédelmi konzultációt

Forrás:  MW-archív

Magyarország Kormánya „Közös ügyünk a fogyasztóvédelem” címmel online konzultációt indított. A felmérésben egyebek mellett a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok felszámolásáról, az online csalások elleni fellépésről és a légiutas-jogokkal kapcsolatos szabályozásról is elmondhatják a véleményüket a polgárok. A fogyasztóvédelmi konzultációval kapcsolatos tudnivalókat sajtótájékoztató keretében ismertette szerdán Német-Weingartner Lilla, a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság elnöke és Rácz Róbert, a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal főispánja Debrecenben, a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatalban.

fogyasztóvédelmi konzultáció
Német-Weingartner Lilla, a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság elnöke részletesen beszélt a fogyasztóvédelmi konzultációról Debrecenben
Forrás: Kiss Annamarie

Miért fontos kitölteni a fogyasztóvédelmi konzultációt?

Német-Weingartner Lilla a sajtótájékoztatón elmondta, Magyarország Kormánya április 6-án fogyasztóvédelmi konzultációt indított, az online konzultáció a fogyved.kormany.hu oldalon május 23-áig tölthető ki. 

A konzultáció célja, hogy a lakosságtól gyűjtsön visszajelzéseket a fogyasztóvédelmet érintő kérdések tekintetében. Mindannyian fogyasztók vagyunk, a fogyasztóvédelem a mindennapi életünk része, egész életünket végigkíséri. Hozzá kell tenni, hogy ilyen konzultáció, ami a fogyasztóvédelmet ilyen széles körben érinti, hasonló felmérés még soha nem volt, ezért is egyedülálló. A konzultáció 12 kérdést tartalmaz, minden kérdéshez tartozik egy segítő, magyarázó szöveg, amit nagyon indokolt elolvasni. Egyrészt segíthet a válaszadásban, illetve tovább növelheti a fogyasztói tudatosságunkat. A kérdések olyan témaköröket érintenek, mint például az online csalások elleni fellépés, a közszolgáltatók ellenőrzése, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat stb.

 – sorolta. 

Hangsúlyozta, nagyon fontos, hogy minél többen töltsük ki a konzultációt, hiszen annak eredményét értékelni fogják, és a szükséges intézkedéseket meghozzák. Legyen szó akár egy jogszabály módosítási javaslatról, vagy a hatóság határozottabb, szigorúbb fellépéséről.

20250514-fogyasztovedelem-sajtotajekoztato-KA_2
Német-Weingartner Lilla, a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság elnöke és Rácz Róbert, a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal főispánja
Forrás: Kiss Annamarie

Rácz Róbert rámutatott, az elmúlt közel 2,5 évben azt tapasztalták, hogy azon témakörökben, amelyről a konzultáció szól, azokban érkezik hozzájuk a legtöbb bejelentés, és a legtöbb ügy azok kapcsán indul el. 

Jól reagál a konzultáció témasora, a megkérdezett témák jól reflektálnak a valóságra, mert tényleg a mi vármegyénkben is ezek azok az ügyek, amelyek leginkább érdeklik a fogyasztókat

 – fogalmazott. Majd ismertette, hatóságukhoz évente körülbelül 2500 bejelentés érkezik a hajdú-bihari polgároktól valamilyen fogyasztóvédelmi probléma, panasz, kérdés kapcsán. 

Ettől függetlenül van nekünk egy éves ellenőrzési tervünk, stratégiánk, amelyen belül tavaly 850, azt megelőzően 690 ellenőrzést folytattunk le a vármegyében. 2024-ben 48, előtte 61 esetben állapítottunk meg szabálytalanságot, ami valamilyen bírsággal járt. Tavaly 76, 6 millió forintnyi bírságot róttunk ki azokra a kereskedőre, akiket szabályszegésen kaptunk

 – ismertette Rácz Róbert. 
 Ezek a cikkek is érdekelhetik:

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában