Tájékoztatás

2025.04.30. 19:35

Folytatódik a felújítás, több vonat menetrendje is változik Hajdú-Biharban

Érdemes lesz böngészni a változtatásokat. A felújítás újabb szakaszához érve ismét módosul a vonatok menetrendje.

Ütemterv szerint halad a Debrecen–Tiszafüred–Füzesabony vonal felújítása. Továbbra is egész nap zajlik Tócóvölgy és Macs között a felsővezeték építése, valamint a teljes pályarekonstrukció Nagymacs és Balmazújváros között, de a Hortobágy és Ohat-Pusztakócs közötti vonalszakasz felújításán május elsejétől már csak éjszakánként dolgoznak a szakemberek, ezért az újabb ütemhez igazodva változik a vonatok menetrendje a Debrecen–Tiszafüred–Füzesabony vonalon – számolt be róla a honlapján a MÁV.

A vonatok közlekedésében jelentős változások lesznek
A vonatok közlekedésében jelentős változások lesznek
Forrás: Napló-archív

Mint írták, a Debrecen–Füzesabony vonalon jelenleg párhuzamosan két fontos beruházás zajlik. Az Építési és Közlekedési Minisztérium irányításával valósul meg a Nagymacs és Balmazújváros közötti pálya, valamint Balmazújváros állomás vágányhálózatának felújítása. Emiatt idén jelentős korlátozásokra kell számítani Debrecen és Balmazújváros között, ahol több ütemben, eltérő szakaszokon szünetel a vonatforgalom. Ezen pályarekonstrukcióval egy időben, Hortobágy és Ohat-Pusztakócs között a MÁV – saját forrásból – megkezdte a pálya karbantartását a sebességkorlátozások megszüntetése érdekében.

A munkálatoknak köszönhetően 2026-tól akár 15 perccel is csökkenhet a menetidő a Debrecen–Balmazújváros–Tiszafüred szakaszon. A jelenlegi 75-80 százalék körüli menetrendszerűség várhatóan 90 százalék fölé fog javulni a felújítások után, azaz jövőre már 10 vonatból 9 pontosan közlekedhet.

Módosítások lesznek a vonatok menetrendjében

A korábbi forgalmi rendhez képest május 1-jétől június 13-ig módosul a pótlási rend, egyes pótlóbuszok menetrendje is néhány perccel eltér:

  • Napközben a Füzesabony és Debrecen közötti vonatok utasainak már csak Debrecen és Hortobágy között kell pótlóbuszra szállni.
  • A kora reggeli és az esti vonatok utasait továbbra is Debrecen és Egyek között szállítja pótlóbusz.
  • A Debrecen–Tiszafüred közötti, valamint a Látókép és Nyírábrány közötti személyvonatok helyett változatlanul a teljes útvonalon közlekedik pótlóbusz.
  • A közút kialakítása miatt a pótlóbuszok nem érintik Kónyát, helyette Hortobágy és Kónya major között ráhordó autóbusz közlekedik.

A májustól érvényes menetrend és a tájékozódást segítő térkép itt érhető el.

Folytatódik több helyen is a felújítás, karbantartás

Kiemelték, a már elkészült Debrecen és Nagymacs közötti pályafelújítást követően, március óta újabb szakasszal, Balmazújvárosig folytatódik a vasúti pálya felújítása és villamosítása, hogy az új debreceni autóipari üzemek, a gyártási tevékenység  és a munkavállalóik, valamint a térség lakosainak utazása a jövőben minél inkább a környezetbarát vasútra támaszkodjon. Az Építési és Közlekedési Minisztérium irányításával megvalósuló pályarekonstrukció miatt idén jelentős korlátozásokra kell számítani Debrecen és Balmazújváros között, ahol több ütemben, eltérő szakaszokon szünetel majd a vonatforgalom.

A Nagymacs és Balmazújváros közötti pálya, valamint Balmazújváros állomás vágányhálózatának felújítása március közepétől indult el a Tócóvölgy és Nagymacs vonalszakaszon a felsővezetéki rendszer kiépítésével, amelyet napközben 7 és 19 óra között végeznek. Április közepétől Tócóvölgy állomás felsővezeték-hálózatán is dolgoznak hétköznap éjszakánként egészen május közepéig.

A nyíltvonali szakaszok átépítése több ütemben várhatóan a decemberi menetrendváltásig  folytatódik. A balmazújvárosi vasútállomáson június közepétől részleges korlátozással, Füzesabony felé, illetve felől közlekedhetnek majd a vonatok.

A felújításhoz kapcsolódóan a MÁV saját forrásból karbantartási munkálatokat végez Hortobágy és Ohat-Pusztakócs állomás között március közepétől három hónapon át. A karbantartás során mintegy 170 ún. hosszúsínt cserélnek, betonaljakat javítanak, nagygépes vágányszabályozást végeznek. Június 14-től újabb fázissal folytatódik a pályakarbantartás ugyanezen vonalon.

A munkálatokat követően jelentősen csökken a sebességkorlátozások száma és mértéke, ezáltal megbízhatóbb lesz a vonatközlekedés a térségben.

A jelenlegi 75-80 százalék körüli menetrendszerűség ősztől várhatóan 85, jövőre pedig már 90 százalék fölé javulhat a felújítások után, azaz 2026-tól 10 vonatból 9 pontosan közlekedhet.

A munkák eredményeképpen a 2025/2026-os menetrendi időszaktól új menetrend életbe lépése várható, amely alapján a menetidő akár több mint 15 perccel is csökkenhet Debrecen–Balmazújváros–Tiszafüred között.  

Ajánljuk még:

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában