2025.04.30. 19:35
Folytatódik a felújítás, több vonat menetrendje is változik Hajdú-Biharban
Érdemes lesz böngészni a változtatásokat. A felújítás újabb szakaszához érve ismét módosul a vonatok menetrendje.
Ütemterv szerint halad a Debrecen–Tiszafüred–Füzesabony vonal felújítása. Továbbra is egész nap zajlik Tócóvölgy és Macs között a felsővezeték építése, valamint a teljes pályarekonstrukció Nagymacs és Balmazújváros között, de a Hortobágy és Ohat-Pusztakócs közötti vonalszakasz felújításán május elsejétől már csak éjszakánként dolgoznak a szakemberek, ezért az újabb ütemhez igazodva változik a vonatok menetrendje a Debrecen–Tiszafüred–Füzesabony vonalon – számolt be róla a honlapján a MÁV.

Forrás: Napló-archív
Mint írták, a Debrecen–Füzesabony vonalon jelenleg párhuzamosan két fontos beruházás zajlik. Az Építési és Közlekedési Minisztérium irányításával valósul meg a Nagymacs és Balmazújváros közötti pálya, valamint Balmazújváros állomás vágányhálózatának felújítása. Emiatt idén jelentős korlátozásokra kell számítani Debrecen és Balmazújváros között, ahol több ütemben, eltérő szakaszokon szünetel a vonatforgalom. Ezen pályarekonstrukcióval egy időben, Hortobágy és Ohat-Pusztakócs között a MÁV – saját forrásból – megkezdte a pálya karbantartását a sebességkorlátozások megszüntetése érdekében.
A munkálatoknak köszönhetően 2026-tól akár 15 perccel is csökkenhet a menetidő a Debrecen–Balmazújváros–Tiszafüred szakaszon. A jelenlegi 75-80 százalék körüli menetrendszerűség várhatóan 90 százalék fölé fog javulni a felújítások után, azaz jövőre már 10 vonatból 9 pontosan közlekedhet.
Módosítások lesznek a vonatok menetrendjében
A korábbi forgalmi rendhez képest május 1-jétől június 13-ig módosul a pótlási rend, egyes pótlóbuszok menetrendje is néhány perccel eltér:
- Napközben a Füzesabony és Debrecen közötti vonatok utasainak már csak Debrecen és Hortobágy között kell pótlóbuszra szállni.
- A kora reggeli és az esti vonatok utasait továbbra is Debrecen és Egyek között szállítja pótlóbusz.
- A Debrecen–Tiszafüred közötti, valamint a Látókép és Nyírábrány közötti személyvonatok helyett változatlanul a teljes útvonalon közlekedik pótlóbusz.
- A közút kialakítása miatt a pótlóbuszok nem érintik Kónyát, helyette Hortobágy és Kónya major között ráhordó autóbusz közlekedik.
A májustól érvényes menetrend és a tájékozódást segítő térkép itt érhető el.
Folytatódik több helyen is a felújítás, karbantartás
Kiemelték, a már elkészült Debrecen és Nagymacs közötti pályafelújítást követően, március óta újabb szakasszal, Balmazújvárosig folytatódik a vasúti pálya felújítása és villamosítása, hogy az új debreceni autóipari üzemek, a gyártási tevékenység és a munkavállalóik, valamint a térség lakosainak utazása a jövőben minél inkább a környezetbarát vasútra támaszkodjon. Az Építési és Közlekedési Minisztérium irányításával megvalósuló pályarekonstrukció miatt idén jelentős korlátozásokra kell számítani Debrecen és Balmazújváros között, ahol több ütemben, eltérő szakaszokon szünetel majd a vonatforgalom.
A Nagymacs és Balmazújváros közötti pálya, valamint Balmazújváros állomás vágányhálózatának felújítása március közepétől indult el a Tócóvölgy és Nagymacs vonalszakaszon a felsővezetéki rendszer kiépítésével, amelyet napközben 7 és 19 óra között végeznek. Április közepétől Tócóvölgy állomás felsővezeték-hálózatán is dolgoznak hétköznap éjszakánként egészen május közepéig.
A nyíltvonali szakaszok átépítése több ütemben várhatóan a decemberi menetrendváltásig folytatódik. A balmazújvárosi vasútállomáson június közepétől részleges korlátozással, Füzesabony felé, illetve felől közlekedhetnek majd a vonatok.
A felújításhoz kapcsolódóan a MÁV saját forrásból karbantartási munkálatokat végez Hortobágy és Ohat-Pusztakócs állomás között március közepétől három hónapon át. A karbantartás során mintegy 170 ún. hosszúsínt cserélnek, betonaljakat javítanak, nagygépes vágányszabályozást végeznek. Június 14-től újabb fázissal folytatódik a pályakarbantartás ugyanezen vonalon.
A munkálatokat követően jelentősen csökken a sebességkorlátozások száma és mértéke, ezáltal megbízhatóbb lesz a vonatközlekedés a térségben.
A jelenlegi 75-80 százalék körüli menetrendszerűség ősztől várhatóan 85, jövőre pedig már 90 százalék fölé javulhat a felújítások után, azaz 2026-tól 10 vonatból 9 pontosan közlekedhet.
A munkák eredményeképpen a 2025/2026-os menetrendi időszaktól új menetrend életbe lépése várható, amely alapján a menetidő akár több mint 15 perccel is csökkenhet Debrecen–Balmazújváros–Tiszafüred között.
Ajánljuk még: