2025.04.29. 20:09
Hatalmas lépés a hajdú-bihari út régóta várt négysávosítása felé!
Részben új nyomvonalon vezetne majd a 35 kilométer hosszú út a két vármegyeszékhely között. Már keresik a négysávosítás tervezőjét.
Az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent az Építési és Közlekedési Minisztérium Debrecen – Nyíregyháza között, részben új nyomvonalon vezetett 2x2 sávos közúti kapcsolat létrehozására kiírt tendere engedélyes és kiviteli terv elkészítésére. A projektet feltételes közbeszerzésként írták ki – tudatja a magyarepitok.hu, mely Kelet-Magyarország gyorsforgalmi úthálózatának egy régen várt és kifejezetten jelentős fejlesztésének nevezi a tervezett beruházást. A négysávosítás jelentősen meggyorsíthatja és biztonságosabbá teheti majd az utazást a két város között.

Fotó: Illusztráció: MW-archív
A fejlesztés célja, hogy megteremtse Nyíregyháza és Debrecen gazdasági övezetei között a nagy kapacitású, biztonságos közúti összeköttetést. Korábban az előkészítés első lépéseként már elkészült a nyomvonalra a tanulmányterv, a környezeti hatástanulmány és a hatóságok kiadták a környezetvédelmi engedélyt is.
A most megjelent közbeszerzésben az engedélyezési és kiviteli tervet egy mintegy 35 kilométer hosszú egybefüggő – ebből 10 kilométer meglévő, 25 kilométer új nyomvonalon vezetett – 2x2 sávos közúti kapcsolat létrehozásához kell majd elkészíteni.
A magyarepitok.hu térképet is közölt a tervezett nyomvonalról.

Forrás: magyarepitok.hu
A négysávosítással új mérnökség is létesül
Mint írják, a fejlesztéssel érintett szakasz a 354. sz. főút – távlati Debrecen keleti elkerülő szakasz csomópontjától a 4. sz. főút – M3 autópálya csomópontjáig tart, és többek közt
- 6 db különszintű csomóponttal és a hozzá kapcsolódó alcsomópontokkal,
- 3 db kétsávos körforgalommal,
- 19 db műtárggyal tervezik kivitelezni
Része a kiírásnak a 4-es főút és a Hajdúhadháznál futó 49101 jelű út közötti új közúti kapcsolat előzetes környezeti vizsgálati dokumentációjának elkészítése és a kapcsolódó határozat megszerzése. Az útvonal itt várhatóan 3,2 kilométer hosszan fut majd.
Mindemellett a négysávosítás Debrecenben esetén egy komplex mérnökségi telep létesítését is jelenti, várhatóan 1500 négyzetméter hasznos összterületű irodaépülettel, 1500 négyzetméter hasznos alapterületű műhellyel és 1500 négyzetméter hasznos alapterületű sótárolóval.