2025.01.03. 19:00
Akkor most jó vagy rossz, ha van önkiszolgáló kassza? – videóval
A technológia fejlődésével, a gazdasági trendek változásával folyamatosan jelennek meg azok az újítások, amelyek, például a kereskedelemben, a hatékonyság és a vásárlói élményt szolgálhatják. Az önkiszolgáló kassza bevezetése mindkét feltételnek való megfelelés céljából jelenik meg az áruházakban, üzletekben. De vajon a vásárlók is így látják?
Manapság egyre elterjedtebbé válnak az önkiszolgáló kasszák, számos nagyobb üzletben vagy éppen globális áruházláncok kisebb boltjaiban találkozhatunk velük. Feladatuk egyértelműen a vásárlók kiszolgálásának gyorsítása, a humán munkaerő terhének csökkentése, ám ennek ellenére is akadnak olyanok, akik nem értenek egyet ezzel a megoldással, abszolút nem használják ki az önkiszolgáló kassza adta előnyöket vagy épp csalásra használják őket. A vásárlók véleményét a Tesco legnagyobb debreceni áruházában kértük ki.
Előfordul, hogy nem ismeri fel a terméket az önkiszolgáló kassza
Az új év második napjának kora délutánján érkeztünk a Kishegyesi úti áruházba. Valamennyi önkiszolgáló kassza munkában állt, a vevők egymásnak adták át a helyet, nem sok esélye volt a „robot-kasszás Erzsinek” arra, hogy kifújja magát. Láthatóan könnyen boldogult mindenki a használatukkal, de természetesen akadtak esetek, amikor szükség volt segítségre.
Ha van önkiszolgáló kassza az adott üzletben, azt használom. Sokkal gyorsabban végzek, mint a hagyományos kasszánál
– mondta kérdésünkre egy középkorú férfi. Hozzátette, más üzletben már tapasztalta, hogy nem ismerte fel a terméket az önkiszolgáló kassza, de olyankor a bolt munkatársa megoldotta a problémát.
Egyesek szerint elveszi az emberek munkáját az önkiszolgáló kassza
– Annak a híve vagyok, hogy a technológia segítse az emberek munkáját, ne elvegye. Én egyáltalán nem élek az önkiszolgáló kassza adta lehetőségekkel, nem használom őket. Hallottam, hogy nem minden esetben megbízhatóak. Inkább a hagyományos kasszák hatékonyságát növeljék – vélekedett egy idős hölgy.
Egy másik vásárló megosztotta, rendszerint az önkiszolgáló pénztárt használja, szerinte az a gyorsabb. A hagyományos kasszáknál legtöbbször az tartja fel a sort, hogy az előző vevő lassan pakol el a pénztártól való távozás előtt. – Nincs azzal semmi probléma, hogy a pénztáros munka egy részét nekünk kell elvégezni, de az mindenképp jó lenne, ha a péksütemények kódjait is be tudnánk olvasni, s nem kellene külön kikeresni – tette hozzá.
Szeretem, ha van önkiszolgáló kassza, gyorsabban sorra kerülök ott, nincsenek morcos pénztárosok. Introvertáltként itt is csökkenthetem a szociális interakciókat
– fogalmazott egy fiatal lány. Vele lévő édesanyja viszont épp amellett érvelt, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál körülményesebb a fizetés, amikor a darabos termékeket kell kikeresni a listából.