Közlekedési reform

2025.01.09. 19:00

Fizetni fog a MÁV, ha sokat késnek – házhoz mentünk a véleményekért a Nagyállomásra – videóval

Hogyan vélekednek az emberek? Utánajártunk, hogy a MÁV visszatérítés milyen reakciókat ért el az utasoknál.

Pozitívan fogadták az utasok Lázár János bejelentését

Forrás: Molnár Péter

Tízpontos vállalást tett Lázár János építési és közlekedés miniszter a „Közlekedési info” címmel szerdán tartott sajtótájékoztatóján, ennek jegyében 2025 júniusától visszafizetik a jegy árának felét, ha a vonat vagy a busz húsz percnél többet késik. Ez egy objektív felelősség, vita nélkül teszik ezt. Aki applikáción keresztül vásárolt, az azon át, aki jegypénztárban, az a pénztárostól kapja vissza az összeget. De a bérletesekre is vonatkozik ez: akinek öt alkalommal késik a vonata 20 percet, annak a bérletár 10 százalékát elengedik – írja a Világgazdaság. Lázár János a tavalyi évről elmondta: rekordszámú utazást regisztráltak, összesen 1 millió utazást bonyolított le a MÁV, a HÉV és a Volánbusz. Összesen 10 millió bérletet adtak el, ami példátlan a miniszter szerint, és azt mutatja, hogy van igény a közösségi közlekedésre Magyarországon. Az IC-ken 13,5 millió helyjegyet adtak el; ez jelzi, hogy az emberek képesek autóról közösségi közlekedésre váltani. Húsz százalékkal nőtt azoknak a száma, akik letették az autót, ezért a magyar állam hozzájárult ahhoz, hogy csökkenjen a szén-dioxid-kibocsátás. A Haon azt szerette volna megtudni, hogy a MÁV visszatérítés milyen kérdéseket vetett fel, vagy reakciókat ért el az utasoknál.

A MÁV visszatérítés témában a debreceniek is megszólaltak
A MÁV visszatérítés kapcsán a debreceniek is megszólaltak
Forrás:  Molnár Péter

A MÁV visszatérítése jót hozhat mindenkinek

Kíváncsiak voltunk, mit szólnak a bejelentéshez a vonattal közlekedők, ezért csütörtökön reggel csaptunk egy kört a debreceni Nagyállomáson. 

A megkérdezettek többsége pozitívan vélekedett arról, hogy ha késik a vonat (20 percen túli késés esetén), akkor visszakapják a jegyár felét. Mindenképpen támogatják az ötletet, ugyanis többen megtapasztalták már, milyen az, ha a vonat késése miatt nem érnek időben haza, vagy a munkahelyükre.

Persze, ők is tudják, vannak olyan időjárási viszonyok, amikor valóban nehézkesebb a közlekedés (bármilyen járművel), de nem is azon szoktak olykor zsörtölődni. Varga Lajos sokat utazik vonattal, és úgy fogalmazott, a késés akkor esik számára a legrosszabbul, ha munkába megy, vagy valahova időpontra. Nagyon jó gondolatnak véli azt, hogy 2025 júniusától visszafizetik a jegy árának felét, ha a vonat vagy a busz húsz percnél többet késik, mert talán ennek hatására országosan lecsökken a késések száma. Károly József teljesen elégedett a MÁV-val, igaz, nem gyakran utazik, havi szinten egyszer, de akkor mindig szerencséje van. 

Amikor én utazok, akkor minimális késést tapasztalok, amivel számolnia kell az embernek, ha a tömegközlekedést választja. Ettől függetlenül mindenképpen jó döntésnek tartom, amit a napokban bejelentettek, ha valami fejlődik, az mindig jót jelent

 – mondta.

Egy idős házaspárral is szóba elegyedtünk, akik szerint a MÁV körüli felvetés nem csak azért jó, mert az emberek visszakapják a pénzük felét, ennél van sokkal fontosabb is. Úgy vélik, ha élni fog az új rendszer június 1-jétől, akkor a társaság is jobban odafigyel majd arra, hogy kevesebb késés legyen. Nyilvánvalóan számukra sem az a cél, hogy a jegyár felét visszafizessék, sokkal inkább az, hogy az utasok elégedettek legyenek, és a jövőben is a MÁV mellett döntsenek.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában