2024.11.19. 12:58
Térképen az új debreceni parkolási zónák, így néz majd ki az átalakított rendszer
Öt zónát jelöltek ki, a legnagyobb ezek közül a II.-es, amely lényegében körülöleli a belvárost. A debreceni parkolási rendszer átalakításával a közösségi közlekedés felé terelnék a lakosságot, valamint a városközpont forgalmát is csökkentenék.
Ahogy megírtuk, két ütemben lényegében teljesen átalakítják a debreceni parkolási rendszert, a változásokról kedden tartottak sajtótájékoztatót a Régi Városházán. Egy csomó minden másképp lesz majd, az eddigi, övezetekre alapuló felosztást 2025. július 1-jén zónarendszer váltja majd, január 1-től megszűnik a 6000 forintos lakossági bérlet, valamint szombatonként ingyenessé válik a Széchenyi utcai parkoló, de ez tényleg csak néhány eleme az átfogó átalakításnak.
A debreceni önkormányzat az új zónatérképet is felfedte, amelyen 5 különböző színnel jelölték a Centrum, I.-es, II.-es, III.-as és IV.-es felszíni zónákat. Ez alapján a legkiemeltebb zónába esik majd a Kossuth tér és közvetlen környezete, valamint a Piac utca hosszú szakasza, a legnagyobb zóna pedig a II.-es lesz. A térképen a zónákon belüli parkolóoszlopokat is feltüntették.
Ezért kellett átalakítani a debreceni parkolási rendszert
– Debrecen jelentős szerepet vállalt a régióban, a gazdasága egy évtizede dinamikus pályára állt, így az ország keleti része egyre nagyobb mértékben veszi igénybe a várost: egyre többen érkeznek hozzánk dolgozni, tanulni, szórakozni. Elértük a fejlődésnek azt a fázisát, amikor a közlekedési infrastruktúra ütemes fejlesztése mellett szabályozási eszközökkel az eddigieknél is hatékonyabban be kell avatkozni a közlekedésszervezésbe – mondta Papp László polgármester a változás okairól. Hozzátette:
az új rendszerrel az önkormányzat célja ezzel többek közt a közösségi közlekedési eszközök használatának előtérbe helyezése, és a városközpont forgalmi terhelésének csökkentése.