2024.08.10. 14:25
Profik segítségével sajátíthatták el a motorozás fortélyait a debreceniek
A jó hangulat, a lóerők szeretete és a felelősségteljes motorozás kötötte össze a közlekedésbiztonsági nap résztvevőit.
Tizenegyedik alkalommal rendezte meg Koroknai Autósiskola a Continental Safety Motoros Vezetéstechnikai Napot Debrecenben, az autósiskola Harsona utcai telephelyén augusztus 10-én, szombaton. Már a kora reggeli órákban lelkesen szlalomoztak a motorosok a bóják között. Volt, aki csak nézőként érkezett, míg mások az instruktorokkal vitatták meg a motorozás csínját-bínját.
– A motorozás egy olyan közlekedési ágazat, amely számos problémát okoz a társadalomnak. Éppen ezért igyekszünk ráébreszteni a motoros barátokat és kollégákat, hogy talán nekünk kell jobban vigyázni az utakon – mondta Koroknai Imre, az autósiskola vezetője, egyben A közlekedés biztonságáért Alapítvány elnöke. Úgy véli, a technikai teljesítmény iránti szeretet mellett meg kell tanulni, hogy a biztonság az első.
Hozzátette, a motorozás egy olyan hobbi, amit nem egész évben gyakorolnak az emberek, éppen ezért a szezon kezdetekor nagy jelentősége van annak, hogy újra felébresszék a technikai ismereteiket.
Mint mondta, igyekeztek a programokat úgy megszervezni, hogy az önfejlesztés mellett szórakoztató is legyen a tanulás.
Az elmúlt időszakban nagy mértben megnőtt a halálos és súlyos motoros balesetek száma, ezért próbálunk mindent megtenni annak érekében, hogy ezt visszaszorítsuk. Örömmel tölt el, hogy ennyi embert meg tud mozgatni a baleset-megelőzési nap, amelynek megszervezéséért hálásak lehetünk Koroknai Imrének
– nyilatkozta a Haonnak Horváth László.
A gépjármű-szakoktató úgy látja, kétféle motoros létezik: vannak, akik valóban gyakorlottak, mégis szükségét érzik a tréningnek, míg mások úgy gondolják, hogy megfelelő a tudásuk, holott rájuk férne a továbbképzés. Aláhúzta, a motorozás óriási felelősséggel jár, ezért az oktatásban is igyekeznek hangsúlyozni.
Folyamatosan tanulni kell a motorozást
Szabó Ákos, a Continental Safety-Hungary instruktora rámutatott, a régebbi időkben jogosítványszerzés után a motorosok az utakon sajátították el a tudásuk jelentős részét. Emiatt született meg az ötlet, hogy a Honda csaknem 40 éve kidolgozott motoros vezetéstechnikai oktatási rendszerét Magyarországon is bevezessék.
A motorozás minden területén igyekszünk átadni egy olyan készségszintű tudást, amelyet tartalékként tarthat magánál a motoros, és egy esetleges vészhelyzet esetén alkalmazni tudja. Többek közt azt, hogyan áll meg a motor a legrövidebb úton, hogyan lehet kikerülni egy tárgyat, ha féktávon belül kerül elénk, hogyan lehet a kanyarban a rosszul megválasztott sebességet korrigálni
– vázolta fel az instruktor.
Szabó Ákos szerint nem elég megtanulni a technikát, folyamatosan gyakorolni és fejleszteni is kell. Saját példáján keresztül elmondta, 15 éve oktatja a vezetéstechnikai ismereteket, és ugyanennyi ideje tanulja is. Mint fogalmazott, olyat nem mond, hogy már tud motorozni, mindössze azt, hogy eljutott egy szintre, és azt tovább fejleszti.