Munkálatok

2021.10.06. 15:50

Megújul a 106-os vonal, de marad az Uzsgyi

A felújítás kiszámíthatóbb vonatközlekedést, stabilabb menetrendet eredményez.

Forrás: Nagyné Kelemen Mónika

Több szakaszon cserélik a vasbetonaljakat, a síneket, illetve nagygépes vágányszabályozást is végeznek jövőre a 106-os (Debrecen–Sáránd–Nagykereki) vasútvonalon. A MÁV kommunikációs igazgatóságától megtudtuk, tavasszal éjszakai vonatok szállítják majd az alapanyagokat a korszerűsítéshez. Mint írják, a munkálatok célja a pályatest műszaki állapotának javítása, a sebességkorlátozások megszüntetése.

Ezáltal kiszámíthatóbb vonatközlekedés, stabilabb menetrendi szolgáltatás biztosítható.

A felújítások a Debrecen és Ko­nyár közötti egyes szakaszokat, valamint a Kismarja–Nagykereki vonalszakaszt érintik majd. Ezeken összesen több mint 15 ezer vasbetonaljat és sínt cserélnek, míg nagygépes vágányszabályozást több mint 30 kilométeren végeznek majd. Sárándnál, a Bagosi úti vasúti átjárót korszerű gumielemes átjáróvá alakítják. A MÁV közlése szerint, 2022. március 2. és május 26. között heti egy alkalommal éjszakai tehervonatok szállítják majd az építési anyagokat. A munkálatok miatti menetrendváltozásokat honlapjukon és a sajtón keresztül fogják közölni.

Nagyváradig is mehet

A kommunikációs igazgatóság tájékoztatott arról is, hogy jelenleg kormányzati hatáskörben készül megvalósíthatósági tanulmány a vonal Nagyváradig való meghosszabbítására. – A korábban már létezett, a trianoni békeszerződés által kettévágott vonal visszaépítése fontos gazdasági és társadalmi előnyökkel járhat a környéken élők számára – hangsúlyozták. A régebben itt közlekedő Desiro motorvonatokat a Dunántúlra helyezték az InterRégió vonatokhoz. Visszahelyezésük nincs napirenden a társaságnál.

Bekecs Sándor

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában