légi összeköttetés

2021.09.09. 10:47

Decembertől újabb járatok indulnak a debreceni reptérről

Hamarosan két korábbi úti célra is repülhetünk.

Fotó: Kiss Annamarie

Újraindul a tel-avivi és a moszkvai járat, decembertől pedig Brüsszelbe és Kijevbe is repülhetünk a cívisvárosból – ennek részleteiről számoltak be csütörtök délelőtt a Debreceni Nemzetközi Repülőtéren. A Külgazdasági és Külügyminisztérium által támogatott, a légi fuvarozók tevékenységének megsegítésére meghirdetett járatfejlesztési pályázat nyertese lett a debreceni repülőtér, ennek kapcsán hirdették meg az új célokat.

Papp László, Debrecen polgármestere | Fotó: Kiss Annamarie

Papp László polgármester a bejelentés kapcsán felidézte, 2020 a nemzetközi légi közlekedés szempontjából egy tragikusan különleges év volt, hiszen a repülőterek minimális forgalmat tudtak bonyolítani. Mindez azok után következett be, hogy 2019-ben a Debreceni Nemzetközi Repülőtér elérte eddigi működésének csúcsát, átlépte a 600 ezres utasforgalmat. A tavalyi év első két hónapja egy intenzív növekedést produkált, minden jel arra utalt, hogy 2020-ban újabb csúcsok jöhetnek, azonban jött a pandémia. Emlékeztetett arra is, ez év kora nyarán a londoni, párizsi, a mallorcai és ciprusi járatok indultak újra először, a tapasztalatok azt mutatják, a meghirdetett járatok iránt egyre nagyobb az érdeklődés.

A polgármester elmondta, a Külgazdasági és Külügyminisztérium egy járatindítási programmal támogatja a repülőteret, így az ősz folyamán különböző időpontokban öt új járat indul Debrecenben a Wizz Airrel együttműködve. Papp László kiemelte, a Debrecen–Szantorini járat már elindult, régi új, de kedvelt a Debrecen–Tel-Aviv járat, ahogyan a Debrecen–Moszkva is, bár sok évvel korábban működött, de most teljesen újnak tekintik a Debrecen–Brüsszel Charleroi járatot, valamint teljesen új a Debrecen-Kijev is.

Vargha Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium polgári hírszerzésért felelős államtitkára elmondta, nagy verseny indult meg a kapacitásoknak az újraelosztásáért.

„Mint Magyarországon mindannyian, Debrecen városa is a nyertesek közé szeretne tartozni. Csak azok lehetnek nyertesek, akik a vírus időszakában már meghozták azokat a döntéseket, amelyek a gazdaság újraindítását lehetővé teszik”

– fogalmazott az államtitkár. Hangsúlyozta, a kormány politikája ebben a tekintetben egyértelmű, a 2010 előtti válságkezelésében megszokott segélyek, megszorítások és adóemelések helyett munkahelyeket teremtenek, beruházásokat ösztönöznek és csökkentik az adót.

„Az eddigi eredmények biztatóak, a tavalyi évben 28 százalékos volt a beruházási ráta, amivel harmadikok vagyunk Európában.”

– Ugyanígy a versenyképesség-növelő támogatási programunk megmutatta a magyar gazdasági élet erejét is, hiszen a kis és közepes mértékű beruházások 80 százalékát magyar cégek hajtják végre és mintegy 277 ezer munkahelyet őriztünk meg – részletezte.

Vargha Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium polgári hírszerzésért felelős államtitkára | Fotó: Kiss Annamarie

Vargha Tamás Hajdú-Bihar megye teljesítménye mellett sem ment el szó nélkül. Mint mondta, Debrecen az elmúlt években a dinamikusan növekvő beruházói érdeklődés egyik nagy nyertese, az elmúlt hét esztendőben 42 beruházási projekt valósult meg a megyében körülbelül 2 milliárd euró értékben, ez 10 ezer munkahely megőrzését és megteremtését jelentette. – Ezek az intézkedések szükségesek voltak ahhoz, hogy a magyar gazdaság tovább erősödjön – jelentette ki. Vargha Tamás hozzátette, ezekhez a sikerekhez hozzájárult az infrastrukturális hálózatok soha nem látott mértékű fejlődése, a mobilizáció előtérbe kerülése. Kitért arra is, az összeköttetés, a kereskedelmi és befektetési kapcsolatok további dinamikus fejlődéséhez elengedhetetlen, hogy a vidéki helyszínek is elérhetők legyenek légi járatokkal. Az államtitkár elmondta:

európai uniós pályázat révén több mint 300 millió forint támogatást kapott a Debreceni Repülőtér.

– Ebben a helyzetben fontos, hogy ha segítség kell, akkor gyorsan segítsünk. Amikor újraindulnak a gazdaságok, akkor nagyon fontos, hogy a kapcsolatok is újraéledjenek, nemcsak a kapacitásokért, a beruházásokért vagyunk versenyben, hanem az utazókért is. A gazdasági és a turisztikai kapcsolatokhoz is járatokra van szükség, ezt igyekeztünk támogatni – összegezte, hozzátéve, fontos, hogy Debrecen legyen ennek a hatalmas régiónak a központja.

Sebők András, a Wizz Air Hungary Ltd. központi szervezet üzemeltetési igazgatója elmondta, a társaság együttműködése Debrecennel kilenc évre nyúlik vissza, úgy gondolja, ez egy elég hosszú időszak, nem volt mindig könnyű, de pár éve a Wizz Air is letette a voksát a régió mellett.

„Debrecen teljesített a legjobban a Wizz Air hálózatában, kiszolgálás pontosság és rendelkezésre állás szempontjából.”

– A pandémia után ez egy kimagasló eredmény, sok helyen erőforrás-problémák vannak, nem tudnak pontosan elindulni a járatok, itt ennek az ellenkezője zajlik – fogalmazott. Kitért arra is, a pandémia miatt minimálisra kellett visszafogni a repülési teljesítményt, de vissza tudnak hozni járatokat, újakat is tudnak indítani, így újra tíz úti cél lesz Debrecenből elérhető.

Sebők András, a Wizz Air Hungary Ltd. központi szervezet üzemeltetési igazgatója | Fotó: Kiss Annamarie

– Az újonnan bejelentett járatokkal körülbelül 75 ezer új széket adunk hozzá az idei évben a repülési képességhez. A Wizz Air stratégiai szempontjából újra előtérbe került, hogy tudjuk a keleti irányú terjeszkedésünket erősíteni, ebbe jól illeszkedik a kijevi útvonalnyitás – mondta. A pályázat kapcsán kitért arra, olyan időket élünk, amikor bizonyos utak elindításához szükségesek az átmeneti támogatások. Megköszönte, hogy sikerült a magyar érdekeket is képviselni a regionális harcokban.

Sebők Andrástól megtudtuk, a két új járat december közepétől indulna, a tel-avivi és a moszkvai pedig október végén, november elején. Az üzemeltetési igazgató a Naplónak elmondta, heti két-három járatot terveznek indítani az egyes úti célokra. Arra is kitért, a pályázat esetén az Európai Uniónak az volt a filozófiája, hogy újra tudjanak indulni a repülőterek. Az elején veszteségesek a járatok, az elnyert forrás azt az átmeneti befektetési időszakot támogatja, amikor önmagában csak gazdasági alapon nem biztos, hogy meg tudna élni egy járat.

KD

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában