kezdődik az iskola

2021.08.24. 16:29

Online oktatás mentes tanévben bíznak a megyében

Az elmúlt tanév nehézségeiről és a Csodaszarvas Program eredményeiről is szó esett a Debreceni Tankerületi Központ keddi sajtótájékoztatóján Hajdúsámsonban.

Témák: - Csodaszarvas Iskolai Közösségi Program zárása - 2020/2021-es tanév értékelése - 2021/2022-es tanév feladatai és céljai Helyszín: MartinKaland, Hajdúsámson, Kastély u. 2. Résztvevők: - Pósán László - Papp László - Hajnal Gabriella, Klebelsberg Központ elnöke - Pappné Gyulai Katalin

Fotó: Kovács Péter

Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ elnöke példaértékűnek nevezte a debreceni tankerület és a város közötti együttműködést. Elmondta, a Csodaszarvas Programban idén több mint 3 és fél milliárd forintot fordított a kormány arra, hogy több mint 50 ezer kisdiák táborozhasson, valamint 5 ezer pedagógus dolgozott ezekben a táborokban.

– Országos szinten 42 tankerület vett részt ebben a programban, ami nagy segítség az oktatásnak, a szülőknek és a gyerekeknek, hiszen olyan területekre is eljuthattak, ahova egyébként nem. Mivel tematikus táborokról van szó, szorosan kapcsolódik a tananyaghoz még akkor is, ha a gyerekek ezt nem veszik észre – tudatta. Hajnal Gabriella megköszönte a munkát, amit az iskolák tettek a gyerekekért, mint mondta, nem volt egyszerű év.

„Az eredményeink azt mutatják, hogy semmivel sem lett nagyobb a lemorzsolódás, nem lettek rosszak az érettségi és a tanulmányi eredmények, mindenki megpróbálta megtalálni az utat a gyerekekhez az online térben is”

– mondta. Hozzátette, okulva az előző évből, a Klebelsberg Központ rengeteg eszközt szerzett be és bocsátott az iskolák, valamint a gyerekek rendelkezésére. Emlékeztetett arra is, hogy elindították a Digitális Kollaborációs Teret azért, hogy könnyebb legyen az egységes tanítás.

Kihívásokkal tele

Pósán László országgyűlési képviselő az új tanév kezdete előtt néhány szubjektív gondolatot osztott meg a jelenlévőkkel. Kiemelte, reméli, nem lesz online oktatás, mondván, már csak azért is, mert nem tudjuk, hogy azok az iskolai eredmények, melyek papíron nagyon jól mutatnak, a gyerek vagy éppen a szülő teljesítménye volt-e.

– Az objektívebb megítélés szempontjából a jelenléti oktatás messze jobb.

„Nagyon remélem, hogy az oltások ebből a szempontból elérnek még egy olyan szintet, amikor már azt lehet mondani, hogy a rizikó jelentősen lecsökken”

– fogalmazott. Arról is beszélt, minden tanévnek megvannak a maga kihívásai, a mostanival kezdődően bevezetik az új Nemzeti alaptantervet felmenő rendszerben.

A tudás a gazdaság hajtóereje

Papp László polgármester felidézte, Debrecen közel ötszáz éve az oktatásra építi városi stratégiáját és jövőképét, ezekhez a hagyományokhoz ma is ragaszkodnak. Mint mondta, jó döntés született akkor, amikor az állam az önkormányzatokat, mint közvetítő szereplőket kiemelte a rendszerből, majd saját kezébe vette az oktatás ügyét. A polgármester kiemelte, Debrecenben az oktatás így is változatos és színes maradt, úgy fogalmazott, az önkormányzat továbbra is stratégiai ágazatként tekint az oktatás ügyére. Papp László felidézte, több új elemet építettek be a város oktatási rendszerébe:

Nemzetközi Iskolával egészült ki a város oktatási hálózata, jövőre a német iskolai program is megjelenik, továbbá a tankerület mellett az egyházi iskolák is folyamatosan bővülnek és fejlődnek.

Mint mondta, ha egykor a gazdaság hajtóereje az olaj volt, a jövőben a gazdaság és egy ország fejlődésének hajtóereje a tudás lesz. Hangsúlyozta, már számos oktatási intézmény újulhatott meg uniós és saját forrásból, ez a folyamat pedig nem áll meg.

Mindenre felkészülnek

Pappné Gyulai Katalin tankerületi igazgató úgy fogalmazott, nehéz, de nagyon tartalmas évet zárnak. Tudatta:

az új tanévre digitális órarenddel és jelenléti oktatásban használatos órarenddel is készültek.

Mint mondta, az elmúlt időszakban még inkább felértékelődött a közösségben eltöltött idő, ennek egyik megvalósítási lehetősége a Csodaszarvas Program volt, melyben a tankerület 27 általános iskolájából 1826 gyermek vett részt, 180 pedagógus segítette ezt a munkát és 41 olyan középiskolás, aki naponta 5 óra segítségével teljesítette a közösségi szolgálatot. Az elnyert 90 millió forintból az intézmények falai között 68 napközis, valamint 21 bentlakásos tábort szerveztek. A jövőbe tekintve a tankerületi igazgató elmondta, a 2021/2022-es tanév sem marad feladat nélkül. Többek között egy digitális alkotóműhely létrehozásán fognak fáradozni, de a honvédelmi nevelés kapcsán a dandárral elkezdett együttműködést is továbbviszik.

KD

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában