helyszíni riport

2021.04.19. 10:47

Vissza az iskolapadba: már várták a nyitást a gyerekek

A szülők elégedettek a pedagógusok online oktatásban végzett munkájával.

Fotó: Matey István

Ahogy mi is beszámoltunk róla, hétfőtől újra kinyitottak az iskolák kapui, egyelőre az alsósok előtt. A Napló hétfő reggel el is látogatott az egyik debreceni intézményhez, hogy megfigyeljük, hogyan zajlik az újranyitás, és megkérdezzük a szülőket, mennyire vágytak vissza gyermekeik az iskolapadba. A megkérdezettek egyöntetű véleménye szerint nagyon várták már a kicsik a jelenléti oktatás indulását, szinte mindegyik csöppség a szüleit is megelőzve szaladt hétfő reggel a debreceni Benedek Elek Általános Iskola bejárata felé. – A fiam alig várta már, hogy jöhessen, nagyon szeret iskolába járni, és szereti a tanítónénijüket is – mondta Szegedi Sándor, akinek fia, Sanyika kicsit szégyenlősen, de azért boldogan odaállt édesapja mellé egy kép erejéig. Közben a család másik fele is csatlakozott a beszélgetéshez. Szegedi Sándornétól megtudtuk, hogy kislányuk, Anna is inkább az iskolába vágyna már, mint az óvodába, mert a testvérénél látott digitális oktatás nagyon megtetszett neki.

Szegedi Sándor és kisfia, Sanyika | Fotó: Kiss Annamarie

Fontosak a barátok

Az iskola előtt beszélgető Kovács Adrienn és Bojtor Enikő mindketten elsős gyermekek édesanyjai. Egyöntetűen azt mondták, hogy nagyon várták már gyerekeik, hogy újra mehessenek az iskolába. – Szerintem egy elsősnek még nem való az online oktatás. Nálunk videós tanítás volt, tehát reggel nyolctól délután háromig ott ültek a gyerekek a számítógép előtt rendesen, órarend szerint – osztotta meg Kovács Adrienn. – Bár ez az online oktatásnak talán az egyik legjobb formája, még így is el vannak maradva kicsit a gyerekek a jelenléti tanításhoz képest – értett egyet Bojtor Enikő. Kiemelte, fontosnak tartja gyermeke baráti kapcsolatait és a fizikai visszajelzést is, ezért is örül nagyon, hogy visszatérhetett az iskolába. – Mindemellett az online oktatás során egy elsős azért igényelte a szülő jelenlétét is. Sokaknál akadtak nehézségek abban, hogy ki hogyan tudja megoldani az otthonlétet – fogalmazott Kovács Adrienn.

Bojtor Enikő és Kovács Adrienn | Fotó: Kiss Annamarie

Két másik anyukát is sikerült elcsípnie lapunknak. – A gyerekek is társasági lények, nagyon vágytak már a barátaikra a bezártság után – mondta Kiss Katalin, aki elsős és negyedikes gyermekét is hozta az intézménybe. Hozzátette, rendkívül elégedett volt az online oktatással, nagyon érthetően adta át gyermekének az anyagot a tanítónéni. – Az én kislányom negyedikes, ő is nagyon várta, hogy jöhessen – osztotta meg tapasztalatát Egresiné Magyar Márta. A kisfiam hetedikes, őt egyedül kellett most otthon hagynom. Ez a helyzet nyugtalanít kicsit, úgyhogy már várom, hogy ő is mehessen iskolába, már csak azért is, mert náluk majd a felvételibe is beleszámít az idei teljesítmény – tette hozzá a pedagógusként dolgozó anyuka. – Azt tapasztalom, hogy sok szülő már a hetedikes gyerekét is magántanárokhoz járatja azért, hogy le ne maradjon, ami nem egy jó irány – fogalmazott.

Egresiné Magyar Márta (balról) és Kiss Katalin | Fotó: Kiss Annamarie

Mindent fertőtlenítettek

A Napló a Benedek Elek Általános Iskola intézményvezetőjét, Hetei Józsefet is megkérdezte az iskolanyitás körülményeiről.

Hetei József intézményvezető | Fotó: Kiss Annamarie

– A zárást követően elvégeztük az intézmény fertőtlenítő nagytakarítását a helységekben és a gyerekek által használt eszközökön is – mondta. – Az intézménybe történő belépés két bejáraton zajlik, az 1-2. évfolyam az egyik, a 3-4. évfolyam pedig a másik bejáratot használja, hogy ezzel is próbáljuk elkerülni a reggeli és délutáni tömeget. Az iskolába testhőmérséklet mérést és kézfertőtlenítés után léphetnek be a gyerekek – tájékoztatott. Hozzátette, az iskola pedagógusai közül jelenleg senki sem beteg, így teljes létszámmal fogadták a gyerekeket hétfő reggel. – Azt látom, hogy a kollégák is nagyon várták a gyerekeket. A digitális oktatás egy működőképes rendszer, de alsó tagozatban például az online betűtanítás elég nagy kihívás, tehát a pedagógus személyes jelenléte indokolt – fogalmazott. Kiemelte, a tanuláson kívül a közösségi élmény is fontos, amit az ad a gyerekeknek, ha együtt vannak az osztályban. Azt is megtudtuk, hogy bár nem sok ilyen történt, de az iskola vezetése rugalmasan kezeli azokat a helyzeteket is, amikor a szülők bármilyen okból kifolyólag nem tudják, vagy nem szeretnék engedni a gyerekeiket az intézménybe.

Debreczeni-Kondás Eszter

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában