online előadás

2021.02.03. 21:34

Mire van szüksége a felhasználónak?

Megváltoztak a tartalomfogyasztási szokásaink, előnyt élveznek a videók.

Fotós: Shutterstock

Fotós: Shutterstock

Az elmúlt időszakban megváltoztak a tartalomfogyasztási szokásaink, egyre inkább előnyben részesítjük a rövid, ütős videókat. A tavaly berobbant koronavírus-járvány ugyanúgy hatással volt a közösségi médiára, mint a mindennapi életünkre, szokásainkra. Mi vár ránk 2021-ben? Kommunikációs megoldások, hirdetési praktikák, beállítási módszerek, korlátozások az idei évben témában tartott online előadást Klausz Melinda közösségmédia-specialista.

Kiderült, a 2020-as esztendőben mely oldalakat látogattuk a legtöbbet, hogyan vészeltük át a karantén­időszakot, illetve az is, hogy jelenleg mire fókuszálunk a leginkább, mi iránt érdeklődünk. – A vírus alatt megváltoztak a felhasználói, illetve a tartalomfogyasztási szokásaink. A társadalom többsége nyitottabb lett a hírekre, utána a zene, majd a videók hozták a legtöbb kattintást. A fiatalabb, Z generáció tagjai (1995 után születettek) számára a híreknél még mindig fontosabb a zene és a videó – szögezte le a szakértő, aki felhívta a figyelmet a zene hívó, közvetítő szerepére, amivel a jövőben biztosan lehet majd tarolni.

Frappáns válaszok

Az információátadás a vírus idején még fontosabb lett, a szakértő kiemelte, a zenének óriási ereje lesz az elkövetkezendő időszakban, hiszen jelenleg az emberek legkedveltebb tartalma. – A felhasználók által létrehozott tartalom 2021-ben is fontos marad. Az átlagemberek terméktapasztalatai sokkal jobban érdeklik a felhasználókat, kíváncsiskodókat, mint esetlegesen az, amikor az adott cég a saját termékeiről oszt meg információkat – fogalmazott, majd egy igencsak érdekes kijelentést tett, ami elsőre furcsán hangozhat, de ha jól belegondolunk, akkor van benne igazság.

– Sokkal hitelesebbé tesz minket, ha az oldalainkon, legyen az egy privát fiók az egyik népszerű közösségi oldalon, vagy akár egy oldal, ahol egyéb terméket árulunk, ne töröljük a felhasználók hozzászólásait. Az embereket jobban érdekli az, hogy a negatív esetekkel, hogyan foglalkozunk. Ugyanis azzal, hogy lereagálunk egy-egy hozzászólást, képet adunk magunkról. Szimpatikusabb lehet az érdeklődők számára, ha frappánsan válaszolunk, mintha azonnal törölnénk a bejegyzést, és tiltanánk a hozzászólót – mondta.

Fotó: Illusztráció / Shutterstock

Tarolnak a videók

Az előadáson szó volt a lájkokról is, ami egyébként az esetek többségében nem ad számunkra valós képet. Nem szabad a posztra érkező lájkokra hagyatkozni, hiszen azok mögött mindig van értékesebb szám, az egyik ilyen – többek között – az, hogy hányan kattintottak a képre, a szövegre. – Az elmúlt időszakban egyre nagyobb az igény a videók iránt. Leginkább a fiatalok körében tarol a TikTok-őrület, de már egyre többen ismerik az alkalmazást. Nemrég az Instagram fejlesztői is léptek, ma már az oldalon nem csak képeket tudunk nézegetni, 15 másodperces videókat készíthetnek a felhasználók: rövid, értékes tartalmakat. Persze elsődleges a szórakoztatás, mint a TikTok-videóknál, azonban itt már visszaszámlálókat használhatunk, illetve megismerkedhetünk a kiterjesztett valósággal (a valóság egyfajta virtuális kibővítése) – fogalmazott.

A felhasználók figyelmét sokkal hamarabb megragadja egy rövid, lényegre törő videó, mint egy hosszabb szöveg. A gyors, hatékony, rövid videókkal tudjuk felhívni magunkra a figyelmet, viszont az sem mindegy, melyik oldalra töltjük fel a tartalmat. Fontos megjegyezni, ha videóval nem tudunk szórakoztatni, értéket adni, akkor elveszthetjük a követőinket. Továbbá az előadáson szó volt az élő videókról, amik szinte már minden platformon jelen vannak, és a felhasználók többsége érdeklődik irántuk.

– A TikTok aktív felhasználóinak többsége tizenéves, ezért is elengedhetetlen, hogy a szülők tisztában legyenek azzal, a gyermekük milyen tartalmakat néz meg, illetve miket tölt fel az oldalra. Talán észre sem vesszük, mennyi időt töltünk online térben, egy átlagos tinédzser napi hét órát tölt az interneten. Ezért is kell alkalmazni a digitális detoxot, csökkenteni kell a digitális térben töltött időt. Sokkal hatékonyabbak, aktívabbak lehetünk a tanulásban, vagy éppen a munkánkban. Ha kevesebbet vesszük elő a telefont, akkor kevésbé leszünk stresszesek, jobban jelen leszünk az adott pillanatban és a kapcsolatainkban – hangsúlyozta Klausz Melinda.

Nagy Emese

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában