olvasói panasz

2019.09.09. 20:10

Kéményseprést akart rendelni, végül mérgesen csapta le a telefont

Elsőre kissé bonyolultnak tűnik a kémény kitisztításának megrendelése a katasztrófavédelemnél.

Fotó: AFP

Egyik debreceni olvasónk arról számolt be, hogy a nyár elmúltával eszébe jutott, a fűtési szezon kezdete előtt ki kellene takaríttatni a cserépkályhájához tartozó kéményét. Az interneten kezdett hozzá a megrendeléshez, azt írta a keresőbe, hogy „kéményseprés Debrecen”. Megtalálta ugyan a katasztrófavédelem vonatkozó oldalát, de szerinte az nem logikusan szerkesztett, sok javítani való lenne rajta. Úgy véli, némi észszerűsítéssel sok bosszankodástól lehetne mentesíteni az ügyfeleket.

Először is a kezdőoldalon sehol nem találta Debrecent, ehelyett az irányítószámát kérték. Ezt nem adta meg, hanem az oldal tetején a keresőbe beírta, hogy Debrecen. Tovább lépdelve egy debreceni térképrészlet jelent meg előtte, melyen a katasztrófavédelem cívisvárosi, Tímár utcai ügyfélszolgálatának földrajzi helye látható. Ott azonban sem a telefonszám, sem a nyitva tartási idő nincs feltüntetve.

Kissné Papp Tímea, a Belügyminisztérium Gazdasági Ellátó Központ sajtó és kommunikációs munkatársa a fentiekre azt válaszolta, hogy az olvasó rossz irányba indult el, az irányítószámát kellett volna megadni, azzal ugyanis minimalizálható a helyesírásból fakadó hibázási lehetőség, sokan ugyanis elírják, félregépelik a település nevét.

Miután a kéményét kitisztíttatni akaró debreceni férfi a katasztrófavédelem internetes oldalán több perc alatt sem találta meg a katasztrófavédelem debreceni ügyfélszolgálati telefonszámát, nyitva tartási idejét, de még az e-mail címét sem, visszatért a kezdőlapra és az ott látható telefonszámon, a 1818-on megpróbálta felhívni az ügyfélszolgálatot.

A menü „dzsungelében”

Ekkor azt tapasztalta, hogy egy automatával beszél, amely ahogy fogalmazott „már az első kérdésekkel elveszi az ember kedvét ettől a szándékától”. Kifejtette: a gép például azzal kezdi, hogy amennyiben hozzájárul a beszélgetés rögzítéséhez, nyomja meg az 1-es gombot. Amennyiben nem, nyomja meg 2-est. Amennyiben a 2-es gombot választja, telefonon nem tudunk segíteni – hangzott a gép női hangon szóló figyelmeztetése.

A férfi elmondása szerint hosszú percekig nyomogatta a különböző gombokat. Mire a sor végére ért, és már abban bízott, hogy sikerrel járt, az automata elhadart neki egy hosszú számsort, amelyet szerinte neki meg kellett volna jegyezni, vagy felírni, de egyik sem sikerült. Így dolga végezetlenül, mérgesen letette a telefont.

Nem kell megjegyezni

Kissné Papp Tímea, a Belügyminisztérium Gazdasági Ellátó Központ sajtó és kommunikációs munkatársa válaszában megerősítette, hogy a központi ügyfélszolgálat valóban a 1818-as telefonszámon, a 9-es majd az 1-es gomb benyomásával érhető el. A weboldalon az ügyfélszolgálat linken ez a telefonszám, valamint az e-mail cím is jól látható helyen van feltüntetve – állította.

A szóvivő szerint a beszélgetést az európai uniós adatvédelmi szabályok és minőségbiztosítási előírások miatt rögzítik. Ez az ügyfelet, jelen esetben a kéménytulajdonost is védi, mert ha az például elégedetlen az ügyintézés menetével, az ügyfélszolgálaton dolgozó munkatárs felkészültségével, vagy modorával, akkor panaszt tud tenni. A rögzítés sorszámát nem kell megjegyezni, azt az ügyintézőtől is el lehet kérni – fejtette ki az illetékes.

A seprőcégek listája

A kéményseprést megrendelni akaró panaszos utoljára visszatért az internetes oldal kezdőlapjára és a már említett mezőbe az irányítószámát, mire végre, megkapta azon cégek listáját, amelyet Debrecenben kéményseprést végeznek. – Miért kell ezt az információt így „elrejteni”, miért nem lehet a kezdőoldalon hozni? – tette fel a kérdést olvasónk.

Kissné Papp Tímea hangsúlyozta: több olyan kéményseprőcég létezik az országban, amelyek a gazdálkodó szervezetek kéményeit ellenőrzik. Néhány közülük csak egy-egy településen vagy megyében vállal munkát. Valamennyi szolgáltató egy lapon történő felsorolása megnehezítené a kéménytulajdonosok számára a megrendelést. Az irányítószám megadásával kizárólag azok a kéményseprőcégek jelennek meg, amelyek az adott településen vállalják a gazdálkodó szervezetek kéményeinek ellenőrzését.

OCs

Gépi hangtól mentesen?

Végül azt is feszegette a panaszos férfi, hogy miért nem lehet automatamentes ügyfélszolgálati telefonszámot működtetni, olyat, amelyet azonnal felvenne egy ember. A szóvivő erre úgy reagált, hogy az ügyfélszolgálatok működését törvény szabályozza, ami nem teszi lehetővé a gépi hangtól mentes ügyintézést. Erre az ügyfelek adatainak kezelése, biztonsága, a szolgáltatás minőségének ellenőrizése miatt van szükség – tudtuk meg.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában