Helyi közélet

2016.04.06. 12:52

KEKKH: már telefonon is adhatunk meghatalmazást az okmányirodai ügyintézéshez

Budapest - Már telefonon is adhatunk meghatalmazást az okmányirodai vagy kormányablakos ügyintézéshez a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) új fejlesztésének köszönhetően - jelentették be a KEKKH sajtótájékoztatóján szerdán Budapesten.

Budapest - Már telefonon is adhatunk meghatalmazást az okmányirodai vagy kormányablakos ügyintézéshez a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) új fejlesztésének köszönhetően - jelentették be a KEKKH sajtótájékoztatóján szerdán Budapesten.

Balogh Gábor, a hivatal osztályvezetője elmondta, a telefonos ügyintézéshez az állampolgároknak egyszer kell bemenniük az okmányirodába vagy kormányablakba, hogy személyesen igényeljenek egyedi azonosító számsort és PIN-kódot, és hozzájáruljanak ahhoz, hogy telefonon is intézhessék ügyeiket.

Ezután az ügyfeleknek, ha meghatalmazást szeretnének adni valakinek, elegendő felhívniuk az ingyenes kormányzati ügyfélvonalat, a 1818-at, bediktálniuk az azonosítószámot és a PIN-kódot, és elmondaniuk, ki és milyen ügyben járhat el helyettük - tette hozzá.

A kiosztott sajtóanyag szerint az úgynevezett telefonkódos elektronikus azonosítás bevezetésével több mint 80 ügytípushoz, egyebek mellett a gépjárművel, az útlevéllel és a személyi igazolvánnyal kapcsolatos ügyekhez adhatunk telefonon meghatalmazásokat, amelyekhez tehát sem tanúkra, sem papíralapú formanyomtatványokra nincs szükség.

Az osztályvezető a telefonos azonosításon kívül beszámolt a KEKKH egy másik új szolgáltatásáról, a rendelkezési nyilvántartás bevezetéséről, amely a honlapjukon keresztül a webes ügysegéd alkalmazásban érhető el.

Közölte, ennek segítségével szintén adható, illetve visszavonható meghatalmazás, továbbá rendelkezni lehet arról, hogy a jövőben személyesen, online és/vagy telefonon szeretnék azonosítani magukat az ügyfelek az elektronos ügyintézés során, illetve arról, milyen módon - postai vagy elektronikus - szeretnének kapcsolatot tartani a hatóságokkal.

Ezen kívül az ügyfelek - a bankszámlakivonathoz hasonló - időszakos értesítést is kaphatnak a jövőben a nevükben történt elektronikus ügyintézésekről, illetve adataik elektronikus kezeléséről postai és elektronikus úton.

Egyelőre még csak a telefonkódos azonosítás során intézett ügyekről igényelhető ilyen értesítés, de a jövőben tovább fog bővülni azon szolgáltatások köre, amelyekről értesítés igényelhető - közölte Balogh Gábor.

Kiemelte, a rendelkezési nyilvántartásnak számos előnye van: egyéni igényekhez alakítható, nem kell papíralapú meghatalmazás, annak révén csökkennek az adminisztrációs terhek és könnyebben nyomon követhető az ügyintézés.

- MTI -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában