2014.12.16. 10:50
Megduplázódott az online vásárolni akarók száma
Debrecen - Mindenütt a világon egyre fontosabbak a mobil eszközök az e-kereskedelemben.
Debrecen - Mindenütt a világon egyre fontosabbak a mobil eszközök az e-kereskedelemben.
Az online vásárolni szándékozók aránya megduplázódott 2011 óta olyan fogyasztási cikkek és szórakoztatással kapcsolatos termékek tekintetében, mint például e-könyv, belépőjegy, sportszer és játék, állapítja meg hatvan országban végzett felmérése alapján a Nielsen.
Minden második
Az összes válaszadó közel fele szándékozik a következő hat hónap során online beszerezni ruházati cikket, repülőjegyet és foglalni szállodai szobát. „A digitális lehetőségek villámgyors változása a fogyasztókban kialakította a kalandos és felfedező jellegű online vásárlás képét” – állapítja meg a trendekkel kapcsolatban John Burbank, a Nielsen stratégiai kezdeményezésekért felelős elnöke. – A fogyasztók mindenütt jó terméket akarnak jó áron, és a virtuális környezet látszólag korlátlan választéka új lehetőséget kínál kereskedőknek is és fogyasztóknak is.
Élelmiszert is
Élelmiszerek és más fogyasztási cikkek online piaca új ígéretekkel kecsegtet, bár kevésbé erőteljesen, mint sok más árucikkel kapcsolatban. 2011 óta világszerte átlagosan a kozmetikumokat online vásárolni szándékozók aránya 6 százalékponttal, 31 százalékra emelkedett; élelmiszernél ez a mutató 5 százalékponttal 27 százalékra nőtt; míg a babaápolást és –étkeztetést szolgáló termékeknél ugrásszerűen 12 százalékponttal többet, 20 százalékot ért el.
HBN