2025.01.14. 11:50
Hajdú-bihari autósokra is vadászhatnak a romániai szupertraffipaxok – erre figyelj, ha ilyet látsz!
Már építik az ottani traffipaxrendszert, amely a magyar VÉDA-hoz hasonlóan nem csak a gyorshajtást figyeli. Az e-SIGUR a határnyitás után meginduló szabálytalan magyar sofőröknek is sok bosszúságot okozhat.
Elkezdték kiépíteni a Magyarországon 2016 óta működő VÉDA-rendszer romániai megfelelőjét, az e-SIGUR-t, az első kamerákat január 1-jén helyezték üzembe, írta meg a romániai Euronews nyomán a Vezess.hu a napokban. Ha teljesen kiépül, összesen 300 traffipax és 500 térfigyelő kamera vigyázza majd a rendet a kinti úthálózaton. A Maszol rámutatott: a rendszer újdonsága, hogy nem állítják meg a szabálytalankodókat – így a gyorshajtókat sem –, hanem a felvételek alapján azonosítják a jármű tulajdonosát, ezután következik a bírságolás.

Forrás: MW-archív
Tényleg mindent lát az e-SIGUR
A Vezess cikke szerint az első kamerákat a magyar–román határtól Bukarest felé vezető A1-es, a fővárost a Fekete-tenger partjával összekötő A2-es autópályán, valamint a DN2-es főút Vrancea megyei szakaszán helyezték ki. Arról egyelőre nincs hír, hogy a hajdú-bihari határszakasz környékén lesznek-e ilyen kamerák, és ha igen, mikortól, de az biztos, hogy érdemes már most nyitott szemmel járniuk a határnyitás után útnak induló vármegyénkbeli sofőröknek, nehogy kellemetlen meglepetést hozzon majd a postás.
A kamerák ugyanis nem csak a sebességhatárok betartását fogják figyelni, látják majd, be van-e kötve a biztonsági öv, átment-e a sofőr a piros jelzésen, illetve használta-e a mobiltelefonját.
Az e-SIGUR bevezetésétől azt remélik, hogy a 2019-es adatokhoz képest 50-50 százalékkal csökken a közúti halálos áldozatok és súlyos sérültek száma 2030-ra– jegyezték meg a cikkben.
A magyar-román határ megnyitását az utóbbi napokban több szempontból is körüljártuk. Megnéztük, mi a helyzet az útdíjakkal, hogyan kell közlekedni a kinti körforgalmakban, megéri-e bevásárolni, valamint azt, hogy mi miatt robbant ki kommentháború a témában. Ezek mellett azt is megnéztük, hogyan profitálhatnak a lépésből a kerékpárosok.