Közbeszerzés

2023.02.14. 14:55

A chiphiány és logisztikai gondok is bekavartak a hosszúpályi buszbeszerzésbe

Újra módosítani kellett a szerződést.

A település vezetése kénytelen a világpiaci helyzethez alkalmazkodni

Forrás: Napló-Archív

Módosították, majd újra módosítotték az érvényességi idő alatt azt a szerződést, mely Hosszúpályi önkormányzata és egy gyöngyösi cég között köttetett 2022. január 27-én.

Mint korábban írtuk, a nagyközség önkormányzata két 9 üléses, dízelüzemű kisbuszt kíván beszerezni. Az elvárt felszereltségben van többek közt full LED fényszórók, szövetkárpit, króm belső díszítések, bőrhatású kormány, 180 fokban nyíló üvegezett hátsó ajtók, tolatóradar, ködfényszórók, automata ablaktörlők esőérzékelővel, fűthető hátsó ablaküveg, tempomat, ABS-blokkolásgátló, sebességváltásra figyelmeztetés, menetstabilizátor és kipörgésgátló, klímaberendezés, bluetooth-os rádió USB-csatlakozóval. Kizárólag új gépjárművet vásárolnak. A nyertes gyöngyösi vállalkozással kötött szerződést 2022. december 16-án módosították. A cég november 25-én jelezte, hogy az adásvételi szerződés aláírása után az autót a gyárból megrendelte, a gyár ekkor visszaigazolta a 10 hónapos szállítási határidőt. Azonban a chip és nyersanyag ellátási hiány, valamint a globális piacokon kialakult alkatrész utánpótlási nehézségek, illetve azok súlyosbodása miatt a gépjármű gyártása és átadása a tervezett szállítási határidőhöz képest késik. Ezért az eladó gyöngyösi cég kérte a szerződés teljesítési határidejének meghosszabbítását 60 nappal, így azt 2023. február 28-ban jelölték meg. A szerződés összértéke nem váltoott, az 18 millió 307 ezer forint.

A február 14-ei Közbeszerzési Értesítőben megjelentek szerint újabb szerződésmódosítás vált szükségessé. Mint írják, a chip- és nyersanyagellátási hiány további mélyülése, illetve a szállítmányozási kapacitások hiánya miatt a szerződésben vállalt két gépjárműből az egyik Magyarországra szállítása jelen helyzetben nem lehetséges, így a módosításában rögzített teljesítési határidőn belül sem tudja az eladó cég teljesíteni a szállítást rajta kívül álló, ellenőrzési körén kívül eső okokból kifolyólag. 2023. január 26-án arról tájékoztatta az önkormányzatot, hogy az egyik gépjármű azonban rendelkezésre áll, azt leszállítaná részteljesítéssel. Mivel mindkét fél érdeke, hogy a rendelkezésre álló gépjárművet átadják, ennek megoldásában megállapodtak és a másik esetében a szállítási határidőt tovább módosítják.

HBN

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában