2024.11.23. 06:00
Kávét rendel az autós digitális asszisztense, ha fáradt a sofőr
Forradalmi kijelzőmegoldások, intelligens interfész, valamint izgalmas csatlakoztatási és tartalmi megoldások várják a járművezetőket és az utasokat az LG szerint.
Forrás: LG
Az LG Electronics bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Bár a Digital Cockpit gamma még egy autóban sem található meg, a megoldás az LG legkifinomultabb járműtechnológiáit összegzi és öleli fel. A futurisztikus koncepció három pillérre épül: a Vision Display kijelzőrendszerre, az Intelligens digitális interfészre és a Connectivity & Content elnevezésű megoldásra. Ezeket a modulokat az autógyártók rugalmasan, az adott gépjármű típusához és formatervéhez illően alkalmazhatják majd, mivel számos testre szabható funkciót kínálnak. A Digital Cockpit gamma így mondhatni forradalmasítja az autókba épített szórakoztató, kommunikációs és vezetőtámogató rendszereket.
Vision Display: Az autók belső terének jövője
A Vision Display számos új lehetőséget kínál a jövő autóiban, illetve képes alkalmazkodni a dinamikus közlekedési környezethez. A 12,3 hüvelykes átlátszó OLED képernyő az önvezető autókban kulcsfontosságú adatokat kínál az utasok tájékoztatására és szórakoztatására: megjeleníti a valós idejű navigációt, az aktuális sebességet, emellett pedig a felhasználó számára hasznos helyszíneket is mutatja a térképen. Az LG megoldása egy 14,2 hüvelykes, középkonzolba ágyazott, műanyag OLED (P-OLED) kijelzőt is tartalmaz, amely használaton kívül visszatolható, így az utastér letisztult és minimalista marad.
Intelligens digitális interfész: intuitív, AI-vezérelt felhasználó-jármű interakció
Az Intelligens digitális interfész a mesterséges intelligenciát és a reszponzív érintőképernyő-technológiát kihasználva egyszerű, intuitív interakciót biztosít a felhasználók és a jármű között. Az egyik legkülönlegesebb megoldás az adaptív vezérlő: ez egy kormánykerékbe integrált érintésérzékeny, hajlított OLED-kijelző, amellyel a járművezetők kényelmesen megadhatják a navigáció, a multimédia és a klímaberendezés beállításait, minderről pedig haptikus – azaz tapintással érzékelhető – visszajelzést is kapnak.
Önvezető módban az adaptív vezérlő élvezetesebbé teszi az utazást azzal, hogy kényelmes hozzáférést nyújt a szórakoztató alkalmazásokhoz és játékokhoz. Az AI-alapú virtuális asszisztens ráadásul további támogatást nyújt a különböző közlekedési helyzetekben. Például, ha az asszisztens azt érzékeli, hogy a sofőr fáradt, képes kávét rendelni egy közeli helyről, ami a képernyőbe épített ujjlenyomat-leolvasóval rögtön ki is fizethető. Az Intelligens digitális interfész támogatja az ATSC 3.0 szabványt is, így a rendszerfrissítések és a valós idejű vészjelzések hálózati kapcsolat nélkül is működnek.
Connectivity & Content: szórakozás és mobilitás zökkenőmentesen
A Connectivity & Content nevű megoldás interaktív szórakoztató központtá alakítja át a hátsó üléssort az 5G hálózati kapcsolat és az LG okostévékből ismert webOS platform révén. Az utasok nagyfelbontású tartalmakat streamelhetnek, élő adásokat nézhetnek, interakcióba léphetnek a hasznosként megjelölt helyszínekkel, megoszthatják a képernyőjük tartalmát az autóban lévő kijelzőtükrözés funkcióval, valamint kézmozdulatokkal navigálhatnak a tartalmak között, illetve szabályozhatják a hangerőt is.
Digitália
- Virtuális autizmust okoz az ovisok kütyühasználata?
- Miért tesz boldoggá az ajándékozás?
- Eldugtak a Windowsban egy kapcsolót, a „Maximális teljesítményt”. Pörgesse fel a PC-jét!
- Miért nem csacsiság a Halálóra alkalmazás, ami megjósolja, mikor halunk meg?
- Kiderült, hogy az idő gyorsabban telik a Holdon, mint a Földön