Viszi a pénzt, vagy hozza a tűzijáték? – Népszabadság

tűzijáték
tűzijáték
Hétfő estig 225 ezer ember, azaz minden hatodik magyar felhasználó csatlakozott a Facebook közösségi oldalon ahhoz a mozgalomhoz, amely szerint a tűzijáték árát inkább az árvízkárosultak megsegítésére kellene fordítani.

A hazai Iwiw közösségi oldalon 60 ezer tagot számlál a legnagyobb ilyen csoport, az internetes petíciót pedig csaknem 5 ezren írták alá eddig. A tűzijáték-pártiak érve velük szemben az, hogy a látványosság nemcsak viszi, hozza is a pénzt, így lemondása jelentős bevételkiesést okozna a vállalkozók és az állam számára.

 A Budapest Marriott Hotel marketingese “komoly érvágásról” beszélt, a Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft. illetékese pedig arról, hogy a bevétel “akár jelentősen meghaladja a költségeket“. A Magyar Szállodaszövetség elnöke szerint a tűzijáték elmaradása 100-200-zal kevesebb vendégéjszakát jelenthet, elsősorban a Dunaparti hotelekben. Azt is érdemes mérlegelni, hogy az 1-1,2 millió néző a tűzijáték előtt, alatt és után mennyit költ a helyszínen – tette hozzá. A kormány várhatóan a héten dönt a fővárosi tűzijáték sorsáról.

– Független Hírügynökség –