Virtuózok – Három korcsoportban várják január 10-ig a jelentkezéseket

Budapest – Három korcsoportban – kicsik, tinik és nagyok – jelentkezését várják születési dátum alapján 2017. január 10-ig a Virtuózok komolyzenei tehetségkutató műsorba – hangzott el az M1 aktuális csatorna csütörtöki adásában.

Medveczky Balázs, a Duna Médiaszolgáltató Zrt. televíziós médiaszolgáltatási igazgatója a műsorban elmondta: a korábbi évektől eltérően idén kifejezetten születési dátumhoz vannak kötve a kategóriák.

A kicsik korcsoportjába a 2002. június 1. és 2010. május 31., a tinik korcsoportjába az 1997. június 1. és 2002. május 31., a nagyok hangszeres kategóriájába a 1992. június 1. és 1997 május 31., valamint a nagyok énekes kategóriájába az 1989. június 1. és 1997. május 31. között született gyerekek, fiatalok jelentkezhetnek – mondta el az igazgató.

Hozzátette: jelentkezni online a mediaklikk.hu/virtuozok oldalon lehet az adatlap kitöltésével és egy videó feltöltésével a pályázó által előadott zeneműről. Aki nem tud online regisztrálni, postai úton is elküldheti jelentkezését, produkcióját DVD-n vagy pendrive-on. A kiskorú jelentkezőknek szülői beleegyező nyilatkozatot is csatolniuk kell.

Medveczky Balázs elmondta: várják azokat a versenyzőket is, akik az előző két sorozatban nem jutottak tovább a válogatókon. Kitért arra is, hogy a versenyre a 17. és 20. század között élt zeneszerzők szabadon választott, minimum kettő, maximum öt perc időtartamú darabjával lehet jelentkezni.

Elmondta, hogy a jelentkezés lezárása után egyéni meghallgatásokat tartanak Budapesten és néhány vidéki városban. Április 7-től kezdve minden korcsoportban tartanak válogatóműsort, amelyekből korcsoportonként 9-9 versenyző jut a középdöntőbe. A tinik, kicsik, majd a nagyok középdöntőiből 3-3 versenyző jut a május 19-i döntőbe, ahol a korcsoportok győzteseit hirdetik ki, a fináléban pedig az abszolút nyertes születik meg.

A Virtuózok 2017 tavaszán lesz látható a Duna csatornán.

Az igazgató kiemelte: a közszolgálat feladata a “médiazajban”, hogy valódi kulturális értéket közvetítsen, s bebizonyosodott, hogy jó formátumot adva népszerűvé lehet tenni ezeket a műsorokat.

– MTI –








hirdetés