VIP tanácsadás vállalkozóknak

Akt.:
Papp László polgármester és Szekeres Antal jegyző az átadáson
Papp László polgármester és Szekeres Antal jegyző az átadáson - © Fotó: Magánarchívum
Debrecen – Azt ígérik, hogy az új irodában gyorsabb és hatékonyabb lesz az információáramlás.

Debrecen Magyarország új üzleti központja kíván lenni. Az elmúlt négy évben több mint ötszáz milliárd forint befektetés és több mint hatezer új munkahely jött létre a városban. Azonban nemcsak a nagybefektetők, hanem a kis- és középvállalatok is fontosak – közölte a debreceni önkormányzat. Kifejtették: amikor létrehozták az EDC Debrecen Gazdaság- és Városfejlesztési Nonprofit Kft-t, a nagyberuházásokért felelős részleg mellett alakult egy olyan egység is, mely a kis- és középvállalkozókkal foglalkozik. Az a feladatuk, hogy folyamatosan figyelve az európai uniós és egyéb forrásokat, keressék meg a debreceni vállalkozásokat, ajánlják figyelmükbe a fejlesztési lehetőségeket és segítsenek a pályázatokban is.

Nem elég gyors és hatékony

2016-ban és 2017-ben két felmérést végzett az EDC a debreceni kis- és középvállalkozások körében. Arra voltak kíváncsiak, hogy a helyi vállalkozók mennyire elégedettek a városi üzleti környezettel. Kiderült, hogy négy vállalkozóból három újra befektetne Debrecenben. Az is felszínre került viszont, hogy a hivatali ügyintézésben lenne mit változtatni, mert nem elég gyors és hatékony. A kutatás eredményeire reagálva a debreceni polgármesteri hivatal létrehozta a Vállalkozók Információs Pontját (VIP) az új Városházán.

Kiemelt célunk, hogy segítsük a debreceni vállalkozásokat, ezért hoztuk létre a Vállalkozások Információs Pontját. Azt remélem, hogy a gyorsabb és hatékonyabb tanácsadással elégedettek lesznek a vállalkozók”

– mondta az átadón Papp László polgármester.

vipPapp László polgármester | Fotó: Magánarchívum

A Vállalkozások Információs Pontján keresztül négy ügykörben fordulhatnak az önkormányzathoz a vállalkozók: műszaki (építési hatósági eljárás, épületek bontásához, építéséhez szükséges eljárások), adóügyi (helyi adó, elektronikus bevallás, adókedvezmények, mentességek), igazgatási (telephely engedélyek, a tevékenység megkezdésének feltételei) és főépítészi (szabályozási kérdések) ügyekben.

Valamennyi illetékes egy helyen

A vállalkozók korszerű módon, a debrecen.hu nyitóoldaláról egy gyors link segítségével tudják megnyitni az időpontfoglaláshoz szükséges oldalt. Azon a kötelező adatok mellett meg kell adni, hogy milyen ügyben kérnek segítséget, így az egyeztetett időpontban az ügy összes szükséges illetékese jelen lesz a megbeszélésen. Az ügyféltér kialakítása is olyan, hogy kényelmesen és diszkréten intézhetik ügyeiket a vállalkozók – fogalmazott Szekeres Antal címzetes főjegyző.

vip3Fotó: Magánarchívum

Az egyablakos rendszer kialakításával az a cél, hogy a több mint 10 ezer debreceni mikro-, kis-, és középvállalkozás gyorsan, hatékonyan és átlátható módon intézhesse hivatalos ügyeit.

HBN