VEKE: Rosszul karbantartott vasúti kocsi miatt történhetett a hétfői vonatbaleset

Évek óta elhanyagolhatja a Németországból vásárolt használt vasúti kocsik karbantartását a MÁV és emiatt történhetett a hétfői baleset, amelyben kisiklott egy gyorsvonat a Budapest-Hegyeshalom vonalon – tájékoztatta a Független Hírügynökséget pénteken közleményében Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője.

A VEKE soron kívüli vizsgálatot kér, az összes ilyen típusú szerelvénynél.

A balesetet az okozta, hogy eltörött egy Németországból vásárolt használt személykocsi kereke – írja Vitézy Dávid. A VEKE szóvivője szerint ez akár tömegkatasztrófát is okozhatott volna. A leváló alkatrész azonban ezúttal csak a szemből jövő szerelvény szélvédőjét törte be.

A hat évvel ezelőtt használtan vásárolt kocsik húsz évet futottak Németországban, ahol hasonló gond nem volt velük. A német vasúttársaság hőjelző festékkel jelöli meg a kerekeket, így látják, hogy melyik kapott túl magas hőterhelést. Ezeket ultrahanggal vizsgálják, repedéseket keresnek rajtuk. Vitézy Dávid szerint azonban a MÁV ezt a módszert nem használja, a karbantartást és a vizsgálatokat pedig évek óta gondatlanul elhanyagolja. A VEKE most felszólítja a MÁV-ot, hogy soron kívül vizsgálja át ultrahangos módszerrel az összes – nagyjából 250 – érintett vasúti kocsi kerekét és az életveszélyes kocsikat azonnal vonja ki a forgalomból.

A baleset még hétfőn este történt a Budapest-Hegyeshalom vonalon, Tatabánya közelében, Tóvároskert megállónál. Egy gyorsvonat siklott ki, a MÁV közlése szerint műszaki hiba miatt. A gyorsvonat egyik kocsijának forgóváza megrongálódott, de a balesetben senki sem sérült meg.

– Független HÍrügynökség –