Helyi közélet

2015.11.26. 11:04

A 2-es a legnagyobb, a legzűrösebb, de szeretjük

Debrecen - Sokan utaznak az új villamosvonalon, ám így is csökken az utaslétszám.

Debrecen - Sokan utaznak az új villamosvonalon, ám így is csökken az utaslétszám.

Amennyiben figyelembe vesszük a főpályaudvar megvalósítására tervezett 21 milliárd forintot, akkor is elmondható, hogy az azt hárommilliárddal meghaladó 2-es villamos-beruházás az elmúlt évek legnagyobb fejlesztése.

Ezt Barcsa Lajos mondta az említett projekt szerdai záró eseményén. A DKV Zrt. Salétrom utcai telephelyén szintén az uniós támogatású beruházásban megvalósult remízben megtartott ünnepségen az alpolgármester hangsúlyozta: jelentőségét növeli, hogy a fejlesztés több városrészt is érintett, így az Újkert és a Nyulas teljesen megújult. Barcsa Lajos rövid leltárral is szolgált a beruházásról. Eszerint több mint 52 ezer méter közművet, 15 ezer köbmétert meghaladó útburkolati réteget és több mint 12 ezer méter vágányt bontottak fel és építettek meg, 34 megállót alakítottak ki, vagy újítottak fel, 14 új közlekedési jelzőlámpás csomópont, illetve két gépház létesült a projektben. Természetesen az egyik leglényegesebb eleme a 18 CAF-villamos beszerzésre. Emellett a kormány jóvoltából a pálya környezete is megújulhatott – tette hozzá az alpolgármester. A 2-es népszerűségét bizonyítja, hogy a debreceniek 72 százaléka már utazott a villamoson, 27 százalékuk pedig minden nap használja.

Újra kell gondolni

A DKV vezérigazgatója, Nagy Attila ezt később azzal egészítette ki, hogy az előkészítő munkákkal együtt az eltelt tíz év alatt 37-38 milliárd forintot fordítottak a tömegközlekedés fejlesztésére. Ám ez is csak arra elegendő, hogy csökkentse a közösségi közlekedés mind jobban visszaeső részarányát, ami európai szinten is tapasztalható. Kósa Lajos volt polgármester emlékeztetett arra, hogy nemcsak a legnagyobb, de a legzűrösebb beruházás is volt a 2-es villamosé, és olykor hajszálon múlt a folytatás. Megjegyezte, az említett visszaesés tükrében állami szinten újra kell gondolni a tömegközlekedés finanszírozását.

HBN–ÉP

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában