Várandós-, és babahordozós Nordic Walking

Komódi Erzsébet
Komódi Erzsébet - © Fotó: Magánarchívum
Debrecen – Az északi gyaloglás egyre nagyobb népszerűségnek örvend Debrecenben is.

A Magyar Szabad­idősport Szövetség margitszigeti szakmai továbbképzésén a hagyományos nordic walkingos gyaloglás továbbfejlesztett változataival is megismerkedhettek az okleveles instruktorok.

Komódi Erzsébet szinte az elsők között sajátította el a nordic walking (északi gyaloglás) technikáját. A Debreceni Rendőr Sportegyesület (DRSE) Atlétikai és Szabadidősport Szakosztály vezetőjeként 2000-ben indult először futóversenyen, a Nagyerdőn megrendezett Országos BM Bajnokságon. A sikeres kezdet után egyre hosszabb távokat tudott teljesíteni és a rendszeres felkészülésnek köszönhetően évek elteltével már a szupermaratoni táv teljesítése sem okozott gondot számára. Elmondása szerint, rendőrként fontos volt számára a jó erőnléti állapot, az évenkénti fizikai felmérőn való megfelelés, amelyhez a futás is hozzátartozott. Amikor megismerkedett a „botos gyaloglással” kiegészítő mozgásként iktatta be edzéstervébe. A tanfolyamon elsajátítottak visszaigazolását vette észre növekvő teljesítményén.

Jótékony hatásai

Komódi Erzsébet instruktornő a finnektől terjedő sportág hatásairól kifejti, hogy a nordic walking helyes technikáját alkalmazva a test 90 százalékát megmozgatja. Megerősíti a hosszú hátizmokat, stabilizálja a gerincet, javítja a koordinációt. Kíméletesen, ugyanakkor nagyon hatásosan, egyidejűleg mozog a láb, a felsőtest, a törzs és a kar. Hangsúly a felsőtesten és a karon van. A bottal végzett mozgás ritmust ad a gyaloglásnak. Harmóniát teremt, és csökkenti a stresszt.

Gyermekeknél fontos a szabadban történő, jó hangulatú, a koordinációt hatékonyan fejlesztő és játékos gyakorlatokat tartalmazó testmozgás. A nordic walking nincs korosztályhoz kötve, azonban megfigyelhető, hogy ezt a sportot leginkább a középkorú és az idősebb korosztály részesíti előnyben.

– Olyan emberek járnak a foglalkozásra, akik odafigyelnek magukra, korábbi életmódjukon változtatni akarnak, s fontos számukra az egészségük megőrzése. Vannak, akik betegségen, műtéten estek át, vagy túlsúlyosak és minél tovább aktívabbak szeretnének maradni. Kedvező hatásokról számolnak be az ülőmunkát végzők is. A rendszeres mozgás hatására kevesebbet betegeskednek, elkerülik őket a téli megfázásos betegségek, csökkenek a derékfájásos panaszaik. Mióta többet vannak szabad levegőn, kevesebb gyógyszert kell szedniük vérnyomásos panaszaikra. Emellett több résztvevőnek javult az állóképessége is – fogalmazott az instruktornő.

HBN–KE








hirdetés