Változtatnak a Petőfi téri intermodális központon

Változtatnak a Petőfi téri intermodális központon
Változtatnak a Petőfi téri intermodális központon
Debrecen – Módosítani fognak majd a főpályaudvar tervein, de ez nem érinti az elképzelt küllemet.

A megrendelő – azaz az önkormányzat – kérésére a vasúti fejlesztések egy része kikerült a leendő főpályaudvar – az Intermodális Közlekedési Központ – beruházásából. Ezek egy vasútfejlesztési projekt keretében valósulnak majd meg.

A jelenlegi tervek szerinti két épületszárny, a szolgáltató egységek, a különböző funkcionális terek továbbra sem változnak. A Petőfi tér és a Nagyállomás előtti tér integrálása, valamint a 4-es főút föld alá süllyesztése is fontos eleme marad a projektnek. Az engedélyes tervek áttervezésére új közbeszerzési eljárást folytattak le, az eredményhirdetésre várhatóan hamarosan sor kerül.

Debreceni prioritás

Ezt fűzte hozzá Krivi Béla városfejlesztési főosztályvezető érdeklődésünkre – az áttervezésről hangsúlyozottan jövő időben fogalmazva – a Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár közösségi oldalán a közelmúltban megjelent bejegyzéshez, miszerint „Debrecen tervei (…) letisztult formában is a legjobban előkészített projektet jelentik ebben a prioritásban. A vasúti korszerűsítés elemei kikerültek a programból, és a Püspökladány–Debrecen vonalfejlesztési csomagjában kerülnek kivitelezésre.”

Az államtitkár akkor közölte azt is, hogy egy tavaly novemberi kormányrendelet 42 milliárd forintot irányoz elő a megyeszékhelyek és megyei jogú városok állomásain, pályaudvarain kialakításra tervezett csomópontokra. A rendelet külön nevesíti a debreceni Intermodális Központot, melynek megvalósításáról – mint arról annak idején beszámoltunk – a Modern Városok Program keretében Orbán Viktor miniszterelnök és Papp László polgármester megállapodást kötött.

inter

Ennek értelmében 17,8 milliárd forintos költségvetésből épülhetne meg a közlekedési központ. Az áttervezendő főpályaudvar megépítése – tartalékkerettel, a járulékos költséggel és vissza nem térítendő áfával együtt – várhatóan 21 milliárd forintba fog kerülni – tudtuk meg a főosztályvezetőtől.

Jövőre kezdődhet

Krivi Béla azt is elmondta, hogy a terveik szerint még idén az összes építési engedéllyel, kiviteli tervvel rendelkezni fognak, így jövő év első vagy második negyedévében remélhetőleg megkezdődhet a projekt megvalósítása. Ehhez kapcsolódik Tasó László bejegyzése, melynek értelmében „az intermodális csomópontok fizikai megvalósítása az államtitkárság által előterjesztett »jogszabály-gyorsító csomag« elfogadásával, várhatóan már a 2016. évben megkezdődhet.”

HBN–ÉP








hirdetés