Utazzon felkészülten, váratlan költségek nélkül – Kérjen díjmentesen tanácsot fogyasztóvédelmi szakértőktől!

Utazzon felkészülten, váratlan költségek nélkül – Kérjen díjmentesen tanácsot fogyasztóvédelmi szakértőktől!
Debrecen – A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) több esetben vizsgálja az egyes utazásszervező cégek által az utazási szerződés megkötését megelőzően adott fogyasztói tájékoztatásokat. A kifogásolt hirdetésekben szereplő üzenetek hiányos és megtévesztő tájékoztatást adnak az utazások kiválasztása szempontjából lényeges információkról (pl. az utazás áráról, a pluszköltségekről, a szálláshely helyszínéről).

A GVH tapasztalatai szerint számos utazási iroda kínálja buszos utazásait egy-egy európai nagyváros megtekintésére. Ezek az utazások lehetnek egynaposak vagy hosszabb körutazások, ahol az utazásszervezők nem csupán egy konkrét város és látványosságai megtekintésére, hanem fakultatív programokon történő részvételre is hívják a fogyasztókat. A cégek mindegyike próbál kedvezményesnek tűnő ajánlatokat, és minél több, szélesebb körű szolgáltatást nyújtani.

A Debrecenben működő Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Irodába érkező panaszokról elmondható, hogy többségében az utazásszervezők vagy szállásadók megtévesztő tevékenységével állnak összefüggésben. Gyakori probléma, hogy nem olyan szállást, ellátást, és egyéb szolgáltatást nyújtanak, mint ami a szerződésben vagy a katalógusban szerepelt. – mondta el dr. Kogyilla Tímea a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda koordinátora.

A Gazdasági Versenyhivatal és a vele együttműködésben dolgozó, debreceni Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda javasolja, hogy

Különös figyelmet fordítson a prospektusok tájékoztatásainak áttanulmányozására;

  • Ellenőrizze az utazás lefoglalása előtt, hogy pontosan mit tartalmaz az ár;
  • Érdeklődjön külön arról is, hogy a hirdetett ár tartalmazza-e a fakultatív programok árát, amennyiben nem, a külön programok áráról érdeklődjön;
  • Körültekintően járjon el bármely utazás lefoglalásánál, kérdezze meg, hogy egyénileg lehetséges-e a látnivalók megtekintése, a programokon való részvétel;
  • Kérdezzen rá arra is, hogy körutazásnál a másik városba szervezett egész napos fakultatív kirándulás esetén a csoport visszatér-e az adott városba vagy sem;
  • Ne kerülje el a figyelmét az sem, hogy a szállás hol helyezkedik el pontosan, több esetben a „város környéki” kifejezés egy tömegközlekedéssel nem, vagy nehezebben megközelíthető külvárosi részt is takarhat.
  • Érdeklődjön másoktól és ismert internetes értékelési oldalakról a szállás színvonala, annak szolgáltatásai és az ellátás felől;
  • Érdeklődjön pontosan az idegenvezető külföldi elérhetőségéről, annak hiányában a kifogások jelzésének módjairól, ügyfélszolgálati elérhetőségekről;

Tanácsok az utazási szerződésekkel kapcsolatban: www.fogyasztovedok.hu, illetve a Gazdasági Versenyhivatal Gondolja Végig Higgadtan oldalán olvashatók.

Kérdéseivel forduljon a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda munkatársaihoz, akik díjmentesen segítenek személyesen, telefonon, online fogyasztóvédelmi és versenyjogi problémák kezelésében:
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty utca 13. II. em., 203. (a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara épületében) E-mail: debrecen@versenyugyi-tanacsadoiroda.hu, Tel: +36 52 688 258
Ügyfélfogadási idő: H, Sz: 12:30 – 16:30, K, Cs, P: 9:00 – 13:00 www.fogyasztovedok.hu

fv2



Sporthírek






hirdetés