Újra kell tárgyalni a főpályaudvar költségét

Akt.:
A debreceni főpályaudvar látványterve
A debreceni főpályaudvar látványterve
Debrecen – Kósa Lajos a hajdú-bihari útfejlesztésekről és beruházásokról tartott tájékoztatót.

  • Pár milliárd forinttal a városnak is hozzá kell járulnia a főpályaudvar – a tervezetthez képest megemelkedett – költségvetéséhez. Ezt válaszolta a Napló kérdésére Kósa Lajos volt polgármester, a megyei jogú városok fejlesztéséért felelős tárca nélküli miniszterként tartott sajtótájékoztatóján, hétfőn, a Városházán.
  • Hozzátette, az eredeti 21 milliárdos összeg a kivitelezők által javasolt költségigényesebb, de biztonságosabb műszaki tartalom miatt emelkedett meg lényegesen. A többletterheket azonban a kormány nem fizetheti egyedül, ezért újra kell tárgyalni a költségelosztást, hiszen az uniós támogatás mértéke is adott. Mivel a beruházással olyan fejlesztések is megvalósulnak, melyek a városnak hasznot hozhatnak, azok függvényében kell Debrecennek részt vállalnia a kivitelezés költségéből – mondta Kósa Lajos.

A múlt héten döntött arról a kormány, hogy 2300 milliárd forint használható fel az elkövetkezendő években útfejlesztésre, s ebből csaknem 290 milliárd jut Hajdú-Biharnak – jelentette be hétfőn Kósa Lajos, a megyei jogú városok fejlesztéséért felelős tárca nélküli miniszter.

Hézag a korridorban

A Városházán tartott sajtótájékoztatón elmondta, ebből ugyan mindössze kétmilliárd forint az elmaradt csomópont­építés az M35-ös autópályán Görbeházánál, de jelentősége annál nagyobb. Eredetileg is tervbe volt véve, hiszen az tette volna lehetővé, hogy a debreceniek Nyíregyháza felé hajthassanak tovább, illetve az ottaniak Debrecen felé, de az azóta is kihasználatlan M3 Archeo Park megépítése elvitte az erre szánt pénzt. A csomóponttal a két megyeszékhely között megteremtendő átjárás viszont szükséges az észak–dél irányú európai közlekedési folyosó zavartalan használatához.

kosalajos

Kósa Lajos | Fotó: Molnár Péter

Kósa Lajos ismertette a megyében már megkezdett és még csak tervezett útberuházásokat is. Úgy fogalmazott, az időjárás függvényében jövő év első negyedére várható az M35-ös autópálya Debrecent délről elkerülő első szakaszának, illetve az azt a 47-es főúttal összekötő 481-es főútnak az átadása. Az M35-ös országhatárig tartó szakasza, amely Berettyóújfalutól az M4-esnek is a része lesz, 2019 végére készülhet el.

Gyorsforgalmi utak

A 471-es út Hajdúsámsont elkerülő részének építése jövő év második felére fejeződhet be, 2020 végére pedig az út 2×2 sávos átalakítása várhatóan Debrecenig is megtörténik. Jövő tavasszal kezdődik a 48-as főút burkolatmegerősítése Debrecen és Nyírábrány, illetve az országhatár között. Megkezdődik, és várhatóan 2022-re befejeződik a 47-es főútnak az M35-ös autópálya-csomóponttól a 2×2 sávos gyorsforgalmi úttá fejlesztése Hódmezővásárhelyig, mert onnan Szegedig már elkészült. A nyírábrányi határátkelőnél a személyforgalmat tehermentesítve kitérő utat építenek a teherforgalomnak, valamint kerékpárút épül Vámospércs és Nyírábrány között.

HBN–ÉP


Fotó: HBN-archív
Debrecen - Jövőre megépül az M35-ös autópálya görbeházi csomópontja, amely kimaradt a beruházásból - jelentette be hétfői debreceni sajtótájékoztatóján a megyei jogú városok fejlesztéséért felelős tárca nélküli miniszter. Kósa Lajos emlékeztetett arra, hogy az M35-ösön Debrecen felől érkezők Görb...

A debreceni főpályaudvar látványterve
Debrecen - A jelentős többletforrás megítélése után kezdődhet a főpályaudvar építése. Mint arról csaknem két hete beszámoltunk, a Strabag Építő Kft., a Strabag Általános Építő Kft. és HUNÉP Universal Zrt. alkotta „Új Főnix” Konzorcium nyerte A debreceni intermodális személyszállítási központ létr...








hirdetés