Újabb gyorsforgalmi a láthatáron

Elég lehet a 47-es átalakítása?
Elég lehet a 47-es átalakítása? - © Illusztráció: Matey István
Debrecen – Nagy szükség lenne a Debrecen-Szeged közötti gyorsforgalmi útra, gyorsítaná az észak-déli irányú közlekedést.

Tervezik, de még nincs belátható időn belül a Debrecen és Szeged közötti 2×2 sávos gyorsforgalmi út építése. Mi több, a fejlesztés egyelőre a tervezés tervezésénél tart, ami azt jelenti, hogy elhatározták az út megépítését – derül ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) szóvivőjének, Kiss Boglárkának a Naplónak a gyorsforgalmi út építésével kapcsolatos kérdéseire adott válaszaiból.

– A szakmai felügyeletet ellátó minisztérium elrendelése alapján a NIF közbeszerzési eljárást folytatott le a Debrecen-Békéscsaba és a Békéscsaba-Szeged gyorsforgalmi úti összeköttetés tanulmányterv, környezeti hatásvizsgálat elkészítése, valamint a hatósági engedélyek megszerzés közreműködés ügyében.

Az eljárás eredményes volt, a tervezési szerződéseket ez év májusában aláírták. Az előkészítési, tervezési feladatok tervezett befejezése a jövő év novemberében várható”

– tájékoztatott Kiss Boglárka.

A szóvivő hozzátette: a tanulmányterv elkészítése során több nyomvonalváltozatra is javaslatot kell tenni. Ezek közül a későbbiekben, a környezetvédelmi szempontok figyelembevételével lehet kiválasztani a legkedvezőbb, továbbtervezésre is alkalmas nyomvonalat.

Sztráda? Autóút? Főút?

– A tanulmánytervben a várható forgalomnagyságok vizsgálata keretében arra is ki kell térni, hogy a tervezett útszakaszt teljesen új nyomvonalon kell-e megépíteni, vagy bizonyos szakaszon elegendő lehet a meglévő 47. számú főút 2×2 sávra bővítése. Javaslatot kell tenni egy esetleges ütemezett megvalósításra. Ez azt jelenti, hogy az első ütemben 2×1 sáv, majd később, a második ütemben azt 2×2 sávra bővítenék. A forgalmi vizsgálatnak, az előre becsült forgalomnagyság alapján kell választ adni arra is, hogy az útszakaszt milyen útkategóriába sorolva gazdaságos megvalósítani.

Ez lehet autópálya, autóút esetleg 2×2 sávos főút”

– részletezte Kiss Boglárka.

A sajtószóvivő arról is tájékoztatott, hogy a projekt elrendelése a 47-es főút Szeged-Debrecen közötti szakaszának 2×2 sávos úttá történő fejlesztésének kizárólag az előkészítésére, tanulmányterv, környezeti hatásvizsgálat elkészítésére vonatkozik. További feladatok elvégzése, az engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése, a területszerzések elindítása, majd a kivitelezés megkezdése kormánydöntést és forrásbiztosítást követően kezdhető meg.

KZS


A 4-es főutat is tehermentesítheti
Hajdú-Bihar - A fejlődésben hatalmas szerepe lehet, ezért is várják, hogy kész legyen az út. Mintegy 100 kilométer hosszúságban, a későbbiekben autópályává fejleszthető, 2x2 sávos, fizikai elválasztású út épülhet Törökszentmiklós, Püspökladány és Berettyóújfalu között. Az M4 gyorsforgalmi út...

Fotó: Matey István
Debrecen - Ezúttal is négy járókelőt kérdeztünk meg. „Manapság azt érzékelem, hogy autóval nehezebb utazni városon belül, sokszor nagyon ingerültek a sofőrök” - nyilatkozta egyikük. Tőkés Miklós, vállalkozó Véleményem szerint, amikor iskolába jártam, akkor jó volt a tömegközlekedés. Manaps...

A kiegészítő tábla szerint akár 10 percen túl is lehúzva maradhat a kar
Debrecen - Megváltoztatták a debreceni Vértesi utcai vasúti átkelő korábbi átépítési terveit. Javában zajlik a 100-as Budapest – Szolnok – Debrecen – Nyíregyháza vasúti fővonal felújítása Püspökladány és Ebes között. Ennek elkészülte után indulhat a munka Ebes és Debrecen közt, melynek egyik fo...