Új járatok a reptér felett?

Akt.:
Új járatok a reptér felett?
© Fotó: archív
Debrecen – Negyedév alatt 30 ezer utas fordult meg a debreceni légikikötőben.

Visszatér a piacra a cseh légitársaság, a SmartWings, ami ráadásul nem csak Budapestről, de júniustól Debrecenből is járatot indít majd, Heraklionba – adta hírül a távirati iroda a napokban. Az Airport Debrecen forgalmi igazgatója szerint azonban a társaság hivatalosan még nem kereste meg a cívisvárosi légikikötőt. Ez Gulyás Péter szerint nem szokatlan, mivel a reptér az utolsó a láncban.

– Először is az utazási irodák felmérik az igényeket, lefoglalják a szállást, majd keresnek egy légitársaságot, amelyik majd szállítja az utasokat a charterjáratokkal. A társaságok viszont csak mindezek után veszik fel a kapcsolatot az érintett repterekkel, hogy szerződésben rögzítsék mely napokon és mikor kívánják igénybe venni a légikikötőt. Tehát még nincs elkésve semmi, ráadásul igyekszünk rugalmasan is hozzáállni mindehhez – magyarázta a rendszert, hozzátéve: egy szaklapból úgy tudják, nem Heraklionba, hanem Hurghadába közlekedtet majd chartert a cseh cég.

A cél: 170 ezer utas

Ha a hír igaz, akkor viszont a Debrecenből (Antalyaba, Burgaszba, Hurghadaba, Heraklionba, Korfura) induló, illetve a Németországból (Lipcséből, Drezdából és Erfurtból) hozzánk érkező időszaki járatok száma eléri a nyolcat, ami a tavalyihoz képest fejlődés. Bár, mint mondta, még elképzelhető, hogy az oroszok is jelentkeznek, hiszen tavaly is szeptembertől indult beutazó járatuk.


Fotó: archív Fotó: archív ©

– Az első negyedéves utasforgalmunk is jobban sikerült. Március végére több, mint 30 ezer utas fordult meg a reptéren, így nem kétséges, hogy tartható az idei terv, szeretnénk, ha év végére 170 ezer utas venné igénybe a debreceni repülőteret – mondta Gulyás Péter, aki kérdésünkre a menetrend szerinti járatokról is beszélt.

Visszaesés? Dehogy!

– Hónapok óta folyamatosan tárgyalunk 2–3 egyéb légitársasággal, de a WizzAirrel is folyamatosan keressük a bővítés lehetőségét. Konkrétumról azonban továbbra sem tudok beszámolni – mondta.

Milyen üzenete van annak, hogy a Debrecenből londoni és eindhoveni menetrend szerinti járatot közlekedtető cég a kolozsvári és a kassai reptereken bővítette kapacitását az elmúlt időszakban? Kell-e tartanunk attól, hogy itt bővítés helyett további járatszűkítés várható? – kérdeztük a szakembert.

– Nem kell attól tartani, hogy visszaesünk, hiszen a két említett légikikötő messze van Debrecentől, kívül esik a mi 150–200 kilométeres vonzáskörzetünkön. Nálunk adott a szaktudás, az infrastruktúra, és van már egy kialakult törzs­utas közönségünk is, amit nem lehet könnyen „elveszíteni” – válaszolta Gulyás Péter, hangsúlyozva: olyannyira nem számolnak ezzel az eshetőséggel, hogy a jelenlegi utasterminál bővítésére már el is készültek a tervek, mivel a járatok és az utasforgalom további bővülésében bíznak.

– Fabók Ágnes –








hirdetés