Trabantnak látszó rémálom Debrecenben

Akt.:
Trabantnak látszó rémálom Debrecenben
Amikor Bakó László olvasónk 2007 nyarán megvásárolta a Trabant kombit örült, hiszen olcsón jutott hozzá a már nem fiatal, viszont teljesen felújított kétüteműhöz. Aztán kideült, hogy csupán hét hónapra szólt az öröme.

Azóta csak a bosszúság, na és a kiadás van vele.

Azt mondták, hogy…

„Amikor annak idején bementem a hivatalba azzal, hogy írják a nevemre a Trabit, az ügyintéző tanuk előtt megnyugtatott, hogy természetesen átírathatom és a későbbiekben majd le is vizsgáztathatom a kocsit.

Telt-múlt az idő, eljött a következő év februárja, az autó műszakivizsga-érvényessége lejárt, és ekkor ért a kellemetlen meglepetés. Kiderült, hogy a 2004 után vásárolt kétütemű személygépkocsit 2008 januárjától már csak katalizátor beszerelése után lehetne levizsgáztatni.

Miután a műszaki beavatkozás nagyjából annyiba kerülne, mint maga az autó (87 ezret fizettem érte az átíratással együtt), nem szereltettem be a katalizátort, viszont meg akartam tartani a Trabantot” – szőtte tovább az abszurdnak tűnő történet fonalát Bakó László, majd benyúlt az aktatáskájába, ahonnan maréknyi sárga csekket (pontosabban igazolószelvényt) vett elő.

Félévente 1800 forint

A hatvanas éveiben járó férfi azt állítja, hogy az igazi kálvária még csak ezután kezdődött. Olvasónkat a hivatalos helyen felvilágosították, hogy félévente 1800 forint befizetése ellenében a Trabantot „felrendszámozva” tárolhatja a saját telkén. Bakó úr jelen állás szerint már öt ilyen 1800 forintos csekk tulajdonosa (a legutóbb befizetett összegért 2010. június 31-ig állhat az udvaron a kocsi), de egyáltalán nem érzi úgy, hogy akár tapodtat is haladna előre az ügye.

„Közben vásároltam egy Volkswagen-motorral szerelt négyütemű Trabantot és arra gondoltam, hogy a kétütemű alvázát leadnám a bontóba, a műanyag elemek és az egyéb tartozékok azonban jók lesznek majd a másik kocsihoz. Csakhogy kiderült: ha le akarom adni a rendszámot, azaz ki akarom vonatni a forgalomból az autót, azért fizetnem kellene, sőt a bontóba adásért is a zsebbe kéne nyúlnom.

Ezek újabb tíz-húszezer forinttal drágítanák meg a Trabant-projektet, ami így már százezer forintnál is magasabb összeg lenne. Ennyit pedig nem ér az egész…”

  • Autósiskolák. Buktatás üzleti alapon?
  • Jogosítványt! De mennyiért?
  • Pappas: új márkákkal Debrecenben