Több új autót vettek, de még nem eleget

Több új autót vettek, de még nem eleget
© Illusztráció: Getty Images
Debrecen – Magyarországon az autópark tovább öregszik, károsanyag-kibocsátása pedig nő.

Személyautókból tavaly a piaci növekedés az alacsony bázishoz képest folytatódott és az előre jelzettnél nagyobb növekedést mutatott. Annak ellenére, hogy most már vannak versenyképes finanszírozási ajánlatok a piacon, finanszírozást elsősorban a cégek vesznek csak igénybe zömében operatív lízing (80-90%), vagy nyílt végű pénzügyi lízing konstrukcióban, mivel ezek az ÁFA részbeni vagy teljes visszaigénylését lehetővé teszik.

Időseket hoznak

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete elemzése rámutat, hogy a magánvásárlók továbbra is inkább a használtautó-kínálatból elégítik ki igényeiket, bár valószínűsíthető az is, hogy a céges vásárlások egy része magánjellegű, csupán az ÁFA visszaigénylés miatt kerül az adott autó céges vásárlási körbe és finanszírozásba. Sajnálatos és a vásárlók, valamint a magyar állam érdekeit sem szolgálja, hogy az importált használt személyautók korösszetétele kedvezőtlenül változott meg az utóbbi években, az importált használt autók átlag életkora némileg meghaladja a 11 évet. Ez azt jelenti, hogy egyetlen importált 3 éves autó „statisztikai korának eléréséhez” 52 évnyi egyéb korú autó importja szükséges, ami lehet például 4 darab 13 éves, vagy 3 darab 17 éves jármű.

Elfekvő javaslatok

A lényeg az, hogy az autópark öregszik, károsanyag-kibocsátása nő, közlekedés-biztonsága csökken, miközben a használtautó-import a joghézagok kihasználásával az ÁFA meg nem fizetésében élen jár. Az egyesület rosszallja, hogy az Autós Nagykoalícióval közösen képviselt javaslataik, amelyeket már évek óta kidolgoztak, a jogalkotók és jogalkalmazók asztalán fekszenek.

HBN








hirdetés