Bordaigazítás gerincműtét miatt: több mint félszáz közúti csomópont újul meg Debrecenben

Akt.:
Papp László, Debrecen polgármestere
Papp László, Debrecen polgármestere - © Fotó: Derencsényi István
Debrecen – A 4-es főút jövő év nyarától lezárandó átvezető szakaszáról csak átalakítással terelhető el a forgalom.

Amennyiben a 4-es főút városon átvezető szakaszát tekintjük a gerincnek (a közepén hajtják végre a műtétet), akkor az arra merőleges utak és utcák a bordák, melyeken a kiigazítás történik. Papp László polgármester persze ennél sokkal racionálisabban közelítette meg a város közlekedését jelentősen befolyásoló fejlesztéseket pénteki sajtótájékoztatójukon.

A következő egy évben megvalósuló közlekedésfejlesztés jelentős részét képezi az az 54 csomópont-átépítés, illetve bővítés, melyek nagyobb része az új főpályaudvar építéséhez kapcsolható. Erről az egyik érintett nagyforgalmú kereszteződés mellett, a Böszörményi és Mester utca sarkán beszélt pénteken Papp László polgármester Kósa Lajos Fidesz frakcióvezető, valamint a térség önkormányzati képviselői társaságában. A városvezető hangsúlyozta, a főpályaudvar építése miatt az állomás előtt lezárt területről elterelendő forgalmat csak ilyen összehangolt fejlesztéssel lehet mederben tartani, de várhatóan így is nagyon sok problémát fog okozni, ezért már most a lakosság türelmét kérte arra az időre, amíg a 4-es főút földalatti kiépítése befejeződik.

Hosszú távú átalakítás

Az összesen másfél milliárd forintból, részben uniós és hazai, illetve városi forrásból megvalósuló csomópont-átépítés és bővítés az 54 közlekedési csomópontból 42-öt érint, míg 12-nél csak a jelzőlámpák programátállítását hajtják végre – közölte a polgármester. Jelenleg a tervezési közbeszerzési folyamat zajlik, és a tervezőknek ősszel kell benyújtaniuk a végleges engedélyes terveket, majd ezután kezdődhetnek a kivitelezési munkálatok. Jövő nyárig kell elkészülniük a kapacitásbővítő csomópont-átépítéseknek, melyek a 4-es főút főpályaudvar előtti szakaszának föld alá vezetése, majd a forgalomba helyezése után is megmaradnak, azaz javulni fog a város közlekedési helyzete – tette hozzá Papp László.

Újabb körforgalmak

Az átépítésre kiszemelt csomópontok közül néhányat kiemelt a polgármester. Rögtön a tájékoztató helyszíne mellettivel, a Bartók Béla út és Pesti utca kereszteződésével kezdte, ahol egy jobbra kanyarodó sávot fognak kialakítani, a Kenézy-kórházba igyekvők segítésére. Jelentős változás lesz a belvárosban az egyirányúsítás, ami egyelőre a Miklós és a Széchenyi utcát érinti, de szükség esetén a velük szembeni utcákat is bevonják ebbe. Kétsávosra bővítik az Egyetem tér előtti körforgalmat, és egy plusz sávot is kialakítanak a Nagyerdei körút felé a forgalom levezetésére. Ugyancsak körforgalom szabályoz majd a körút Pallagi úti találkozásánál. Ezenkívül a következő „bordákat” érintik a változások: Nyíl utca, Füredi út, Kossuth utca, Mikepércsi út, Gázvezeték utca; a „gerincen”: Erzsébet utca, Wesselényi út, István úti kereszteződés.

Együtt az M35-tel

Kósa Lajos, a Fidesz frakció vezetője azt hangsúlyozta ki, hogy a fejlesztési minisztériummal sikerült olyan megállapodást kötni, hogy a főpályaudvarral kapcsolatban minden egyes stratégiai döntést véleményezhet. Ez szükséges ahhoz, hogy jól sikerüljön, még akkor is, ha ez kiemelt állami beruházás. Kósa Lajos arra is utalt, hogy rövidesen kezdődik az M35-ös elkerülő út további építése, ami szintén befolyásolja majd a város közlekedését, de összehangolva a 4-es útnak az állomás előtti átépítésével, alapvetően megváltoznak a város közlekedési feltételei.

HBN-ÉP​








hirdetés