Több jó úton járhatunk majd Debrecenben

Akt.:
Papp László a keddi sajtótájékoztatón
Papp László a keddi sajtótájékoztatón - © Fotó: Molnár Péter
Debrecen – Sok ingatlantulajdonossal továbbra sem tud megegyezni a debreceni önkormányzat a Júliatelepen.

Jelentős mértékben fejlődött Debrecen úthálózata 2015 és 2018 között. Papp László, Debrecen polgármestere sajtótájékoztatóján kiderült, hogy a város az elmúlt 4 évben elsősorban lakossági kezdeményezésekre 29 utcában épített új utakat.

Csomópontok fejlesztésére 1 milliárd 95 millió forintot fordítottak, illetve fordítanak. Ezek közé sorolta például a Bartók Béla út új kanyarodósávját, a Nagyerdei körút és a Pallagi út körforgalmát, valamint a Galamb utca, Vécsey utca, Gizella utca és a Szabó Kálmán utca kereszteződésének tervezett átépítését.

Épültek, megújultak

Az ipari parkokhoz vezető utak fejlesztésére eddig 3 és fél milliárdot költöttek – ismertette a városvezető. Ezek között említette a repülőtér északi oldalán a Mandolás és Dobogó utcák, illetve a déli ipari park útjainak a kialakítását. Ezen összegben nincs benne a 47-es főúton, a Krones előtt majd létrejövő nagy osztályozó csomópont, illetve a déli ipari park északi oldalára tervezett körforgalom – magyarázta Papp László.

Fotó: Molnár Péter

Állami pénzből egyebek mellett elkészült a déli elkerülő 481-es út és az 35-ös autópálya folytatása. De az elmúlt években a 4-es főút városon átvezető szakasza is megújult, illetve a Balmazújvárosi és a Mikepércsi út is részleges felújításon esett át.

Önkormányzati beruházások

Hangsúlyozta, idén szokatlanul magas összeget, 930 milliót költenek lakossági kezdeményezésre megvalósuló útépítésekre. A következő hetekben elindul az aszfaltozás az Eper és a Pajtás utcákban, valamint a Kertekalja utca 3. szakaszán. Bő két hónapon belül ugyanilyen beruházás kezdődik a Cimbalom, a Kadarcs, a Síp, a Lant, a Dob, a Nádsíp, illetve a Góhér és a Gönczy Pál utcák még hiányzó részein. A Fokos utca 2. üteme, a Felsőpércsi utca 2. üteme, a Gyűrű, a Könyvkötő, a Keresszegi, a Jámbor Lajos utca 1. üteme, a Kistelek utca, a Csárda utca 3. üteme és a Diófa utca esetében még hiányoznak az engedélyek, vagy nem zárultak le a közbeszerzési eljárások, de ezek is sorra kerülnek ebben az esztendőben.

Megkopott, rendbe hozzák

Nagy felületű aszfaltozásokra a város ebben az évben körülbelül 500 millió forintot fordít. Ebből a keretből először a Mester utca, a Pesti utcához közeli részét fogják újra leburkolni, méghozzá az április 22-ével kezdődő héten. Kismacson május közepétől látnak hozzá a Napraforgó utca felújításához, de folytatják az Ondódra vezető Kádár dűlő korszerűsítését is.

Az 500 millióból megmaradó összeg felhasználásáról még áprilisban döntünk”

– fogalmazott Papp László.

Rossz helyre címezték

A cívisváros első embere a folytatásban arról beszélt, hogy a Júliatelepen aláírásgyűjtés kezdődött az ottani utcák leaszfaltozása érdekében. – Ha hoznak egy ilyen aláíróívet, én is szívesen aláírom. Az önkormányzat elkötelezett abban, hogy a Júliatelepen minél hamarabb számos utcát szilárd burkolattal lássanak el – emelte ki.

Fotó: Molnár Péter

Elmondta: a város vezetése 2016-ban döntött úgy, hogy uniós forrásból, 800 millió forintból a Júliatelep 7 utcáját leaszfaltozza. A 2017-ben a helyszínen tartott utcafórumon több százan vettek részt. Az ott lakóktól azt kérte a polgármester, hogy adják át az útépítésekhez szükséges telekrészeket.

Hiányzó együttműködés

A 7 júliatelepi utcában 165 ingatlant érintenének az útépítések, melyeknek 339 tulajdonosa, haszonélvezője van. Ezidáig mindössze 24 ingatlantulajdonos volt hajlandó önszántából átadni a szükséges telekrészeket, 76 gazdával adásvételi szerződést kötöttek. 65 ingatlantulajdonos nem fogadta el a szakértő által meghatározott vételárat, többet kértek. Esetükben kisajátítási eljárást indítottak, melyekből 64 lezárult. 2 tulajdonos beperelte az önkormányzatot. Van olyan, aki már a Fővárosi Törvényszékig vitte az ügyet.

Olyan tulajdonos is akad, akinek lezajlott a kisajátítási eljárása, vagyis utalni kellene neki, de nem hajlandó megadni a bankszámlaszámát. Így ezt az összeget kénytelenek vagyunk bírósági letétbe helyezni”

– ismertette a polgármester.

OCs


Drágulnának

A júliatelepi aszfaltozások csak az utcák kiszélesítése, a közművek rendezése után kezdődhetnek el. Az ehhez szükséges területek megszerzésére eddig már 232 millió forintot költött a város. Közben az építőipari árak a másfélszeresére emelkedtek. – Ezért az aszfaltozásra vonatkozó felhívást nem az önkormányzathoz, hanem ahhoz a néhány ingatlantulajdonoshoz kellene címezni, akik akadályozzák a júliatelepi utcák leaszfaltozását – vélte a polgármester. Kifejtette: ez egy olyan helyzet, amit nehezen ért meg az ember, mert ugyan le kell adni a telek elejéből néhány métert, de az ingatlan értéke az aszfaltút elkészülte után jelentősen növekszik. Ennek ellenére el fogják kezdeni a munkát, az első utca a Gyűrű utca lesz – magyarázta Papp László.


Több új út, csomópont és vasút is épül, illetve megújul a BMW-gyár közelében
Debrecen - A Közbeszerzési Értesítő részletesen ismerteti, milyen változtatások szükségesek ahhoz, hogy a közlekedés igazodjon a majdani debreceni BMW-gyár igényeihez. Eszerint a Debreceni Észak-nyugati Gazdasági Övezethez kapcsolódó állami közúthálózat fejlesztésére vonatkozó terveket az Uvaterv...

A korszerűsített Dósa nádor tér is igazi közösségi hely lehet majd
Debrecen - A Dósa nádor tér átépítése idején a kivitelezőnek lehetővé kell tennie az érintett ingatlanok megközelítését, az árufeltöltést. Amint lesz kivitelező, egyeztetnek az ott lakókkal, vállalkozókkal, és idejében tájékoztatják őket. A tér elkészülte után 7 óráig lehet áruszállítás a Sas utca f...