Több élelmiszert forgalmaztak itthon

Debrecen – Egy felmérés szerint kiemelkedően nőtt az alkoholmentes italok bolti eladása.

Több mint 1000 milliárd forint forgalmat ért el az élelmiszerek kiskereskedelme 2014. december-2015. július között a Nielsen által mért kilencven termék kategóriából; négy százalékkal többet, mint az előző évi hasonló időszak során. Mennyiséget tekintve három százalékkal emelkedett a bolti eladás. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen kiskereskedelmi indexe. A nagy forgalmú alkoholmentes szomjoltó italok kiemelkedő növekedése jelentős mértékben járult hozzá az átlagos forgalom bővüléséhez” – tájékoztatott Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Szénsavas üdítőitalból és ásványvízből 7-7 százalékkal emelkedett a boltok bevétele december és július között, a tavalyi hasonló periódushoz viszonyítva. Gyümölcsléből 10, jeges teából 9 százalékkal fogyott több. Kétszámjegyű növekedést ért el mind értéket tekintve, mind mennyiség szempontjából például az energia- és sportital, továbbá a chips.

HBN








hirdetés