10 tuti módszer, amely ellazít egy nehéz nap után

Akt.:
Illusztráció
Illusztráció
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – Mit csinál az átlag ember egy fárasztó, stresszes munkanap után? Csalfa éhségérzeténél fogva felzabálja a hűtőt, netán üveges tekintettel fekszik a kanapén, esetleg legurít egy kis alkoholt. Nem a legegészségesebb módszerek, ezt be kell látnunk. Felkínálunk néhány alternatívát, amelyekkel távolra űzhetjük a gondokat, ráadásul még javára is válnak szervezetünknek.

1. Sétáljunk minél többet zöld övezetben!

Ahelyett, hogy autóba, vagy buszra pattanunk, használjuk ki, hogy végre a szabadban lehetünk! Ha távol lakunk a munkahelyünktől, az is elég, ha kicsit korábban leszállunk a tömegközlekedési eszközről és  gyalog teszünk meg egy-két kilométert. Nem árt, ha csendesebb, kevésbé forgalmas útvonalat választunk magunknak, így azon kívül, hogy friss levegőn töltjük az időt, elkerülhetjük más, fusztrált emberek társaságát is.

2. Alkohol helyett igyunk valami egészségeset, például matcha teát!

A japánok tradicionális zöld porrá őrölt, levelekből készült teája híres stresszűző erejéről, a tradicionális teaszertartások alapja és a zen buddhizmus egyik kelléke.

Fotó: Pixabay
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Bemutatunk néhány növényt, amely remekül mutat a kertben, de a NASA kutatói szerint jobb, ha cserépbe ültetve a hálószobában kap helyet. Pihenéskor ugyanis rengeteg stressztől, szorongástól és szennyező anyagtól szabadít fel minket, hozzájárulva az egészséges, kiegye...

3. Kezdjünk el mozogni, de csakis úgy, ahogy az nekünk jól esik!

Kinek mi jön be: sokan a futás során tudnak igazán kikapcsolni, de olyan is akad, akit inkább az úszás tud kizökkenteni a mindennapok mókuskerekéből.

4. Masszírozzuk meg magunkat!

Az állandó stressz miatt megemelkedik a szervezet kortizon szintje, amely feszültté teszi az izmokat. Ez ellen a masszázs bizonyul az egyik leghatásosabb módszernek, hiszen hatására megnövekszik az oxitocin és szerotonin szintünk, amely pozitív irányba lendíti hangulatunkat.

5. Beszélgessünk szeretteinkkel!

Sokan ilyenkor magunkba burkolózunk, és zokon vesszük, ha faggatni kezdenek bennünket. Ám fontos, hogy mégis erőt vegyünk magunkon és nyissunk szeretteink felé, mert a kommunikáció sokat segíthet a fáradt gőz kieresztésében. Hazatérvén a legtöbben elnyomják magukban a munkahelyen felgyülemlett stresszt, ahelyett, hogy szembenéznének vele. Semmi értelme “félrepakolni” a gondokat, a helyzet ettől – ha lehet – még csak rosszabb lesz.

6. Válasszunk kreatív hobbit!

Írás, rajzolás, festés, kötés, kertészkedés és hadd ne soroljuk tovább. A lényeg, hogy valami egészen más tevékenységbe kezdjünk, mint amilyet a munkahelyünkön végzünk, így az agyunk végre kikapcsolhat.

Fotó: happydieter.net
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Nemcsak méregdrága arckrémekkel és szemkörnyékápolókkal vehetjük fel a harcot az öregedéssel szemben, de táplálkozásunkkal is elősegíthetjük a folyamat lassítását. Áfonya Az egyik legegészségesebb étel, amely javára válhat bőrünknek. Telis tele van antioxidánssal, ...

7. Fejben dől el: mindent megteszünk a lazításért?

A negatív gondolkodás mérgező lehet. Kipróbálhatunk akár száz módszert is a stressz elűzésére, de ha mi magunk sem hiszünk bennük, akkor bizony nem is fognak működni, mindez pedig hosszútávon az egészségünk rovására mehet.

8. Tiszta és rendezett otthon

Sokat segít, ha egy komfortos, ízlésünk szerint berendezett lakásba térünk haza a megfeszített munka után, talán klisének hangzik, de igaz: rend a lelke mindennek!

9. Meditáció

Mielőtt végleg visszautasítanánk és kuruzslásnak minősítenénk, próbáljuk ki a meditálás! Egy kis illóolaj, néhány gyertya, és a megszokott rohanás helyett némi elmélyülés. Sőt, manapság már olyan applikációk is segíthetnek a leterhelt elmén, mint például a Headspace, vagy a Calm.

10. Profi segítség

Akkor is van kapaszkodó, ha végleg elveszettnek érezzük magunkat. Amikor már nagy a baj, egy terápia életmentő lehet.

– Daily Mail –








hirdetés