Tavasszal kezdenek tárgyalni a Negro és a cukorkát gyártó győri gyár eladásáról

Győr – Tavasszal kezdi meg a tárgyalásokat a potenciális vevőkkel a Mondelez International csoporthoz tartozó Győri Keksz Kft. a Negro és vele együtt az azt gyártó győri bázis eladásának ügyében – közölte a Mondelez Hungária Kft., valamint a Győri Keksz Kft. kommunikációs tanácsadója csütörtökön az MTI-vel.

Kertész Péter elmondta, hogy a tavaly bejelentett értékesítés következtében a szintén Győrben előállított Halls cukorkák gyártását áttelepítik a lengyelországi Skarbimierzbe az idei év második felében. Ennek okaként a leggördülékenyebb kiszolgálást jelölte meg a közép-európai fogyasztók és a cég partnerei számára. A leendő lengyelországi gyár ugyanis megfelelő földrajzi közelségben van azokhoz a piacokhoz, melyeket ki fog szolgálni a termék – fűzte hozzá.

A Negro és gyártó bázisa értékesítésének okaként a kommunikációs tanácsadó a Mondelez International hosszútávú versenyképességének fenntartását, s a növekedést jelölte meg, amelynek következtében az úgynevezett kulcsmárkák gyártására koncentrálnak.

Mint fogalmazott, a “Negro nem illeszkedik a Mondelez azon stratégiájába, mely szerint a vállalat regionális és globális kulcsmárkáira fókuszál. Mindazonáltal a Negro fontos és szeretett helyi márka marad, mely jelentős potenciált jelenthet egy olyan vállalkozás számára, mely prioritást tud adni a márkának és megadhatja számára a szükséges fókuszt, erőforrásokat”.

Hozzátette: a közelmúlt stabilitásától eltekintve a márka forgalma csökkenésben volt az elmúlt években, s a jövőbe tekintve nem látják növekedési potenciálját a Mondelez portfóliójában.

Jelezte: vannak érdeklődők a Negro márka és a győri üzem iránt, de az értékesítési folyamat még nem indult el, jelenleg egy belső értékesítési csapat felállítása van folyamatban. A potenciális vevők nevét sem most, sem a tárgyalások későbbi szakaszában nem hozzák nyilvánosságra, ahogy azt sem, hogy mekkora összegben szeretnék értékesíteni a márkát a gyárral együtt – hangsúlyozta.

Hozzátette: a győri gyár jelenleg is “normál üzemmódban” működik, az eladásnak nincs kihatása a termelésre.

Arra a kérdésre, hogy pontosan hány embert érint az eladás és az áttelepítés, Kertész Péter azt mondta, hogy a Halls cukorka áthelyezése miatt 17 munkahely szűnik meg, de “mindent megtesznek azért, hogy alternatív munkalehetőségeket keressenek munkavállalóik számára”.

Kifejtette: segíteni szeretnének abban, hogy felfrissítsék tudásukat, képességeiket, megvizsgálják annak a lehetőségét is, hogy a székesfehérvári gyárban is tudnak-e biztosítani munkalehetőséget az érintett győri kollégák számára. Egy tanácsadó cég segítségével próbálják új munkalehetőséghez juttatni őket, emellett együttműködnek majd a helyi önkormányzattal is.

A Mondelez Hungaria Kft. a Mondelez International cégcsoport tagja. Magyarországon a Győr-Moson-Soproni megyeszékhelyen kívül Székesfehérváron rendelkeznek gyártó egységgel. A két telephelyen jelenleg összesen 645 ember dolgozik, ebből kilencven kölcsönzött munkaerő.

Győrben a Negrót és a Halls cukorkákat gyártják, a székesfehérvári gyár portfóliójába pedig a Milka és Cadbury kekszes csokoládék, valamint a Győri édes, az Albert, a Háztartási keksz, a Pilóta, a Vaníliás karika, a TUC-, a LU- és a Ritz-kekszek, illetve a Disko és a Zlate keksztermékek szerepelnek. Két utóbbit a cseh piacon értékesítik.

A Mondelez Hungaria Kft. a tavalyi értékesítési adatait üzleti titokra hivatkozva egyelőre nem közölte, de a korábbi beszámolók szerint nettó árbevétele 2014-ben 1,5 milliárd forinttal haladta meg a 2013. évi 35,4 milliárd forintot. Adózott eredménye viszont 65,5 millió fronttal volt kevesebb 2014-ben az azt megelőző évi 1,695 milliárd forinthoz képest.

Csoport szinten 2014-ben 30 milliárd dollár (8664,9 milliárd forint) volt a nettó árbevétele az Amerikai Egyesült Államokban székelő, a világ több mint nyolcan országában jelenlévő vállalatnak.

– MTI –

Címkék: , ,







hirdetés