Tartoztak, így elsötétült a tízemeletes Debrecenben

Tartoztak, így elsötétült a tízemeletes Debrecenben
Kedden reggel egy tíz emeletes Tócóskerti társasház egyik lépcsőházát lekapcsolták a hálózatról, így nem működött a lift, a kaputelefon, és a lépcsőházban sem volt világítás.

A lakásokban volt áram, hiszen azok külön fogyasztóknak számítanak.

A ház szeptember óta halmozza tartozását az E.ON Energiaszolgáltató Kft. felé, tizennégy fizetési- és három kikapcsolási felszólítást kaptak már.

A Szabolcs-x Bt részéről Wanda Pál közös képviselő elmondta, a háznak 6 millió forintos tartozása van különböző szolgáltatók felé. A lakók azonban a háznak tartoznak 6, 5 millió forinttal. A válság óta megháromszorozódott a lakók adóssága. A négy lépcsőházas, 320 lakásos társasházban átlagosan minden lakás három havi közös költséggel van jelenleg elmaradva. Természetesen sokan vannak, akik rendesen fizetik a csekkeket. Tavaly azonban már két, idén pedig egy lakást el is kellett árvereztetni a nemfizetés miatt.

A közös képviselőnek folyamatosan sakkoznia kell, hogy éppen mit fizet ki és mit nem, figyeli például, hogy az E.ON esetében ne haladják meg a kilencven napos fizetési határidőt. A kikapcsolás napján összeszedtek még majdnem 200 ezer forintot, így egyenlítették ki a számlát, és még aznap sor kerülhetett a rendszer visszaállítására.

A lépcsőházi sötétség csupán fél óráig tartott, mivel az egyik házbéli üzlet villanyóráját használták a közös helyiségek megvilágítására. Ennek átkötése miatt másnap reggelre állt csupán vissza a teljes szolgáltatás.

A lakók vegyes érzelmekkel fogadták, amikor tudomásukra jutott, hogy a nemfizetés miatt sötétedett el a lépcsőház, és vált működésképtelenné a lift. Világítós gyújtóval, elemlámpával, telefon-fénnyel tájékozódtak. Volt, aki kis híján leesett a lépcsőről. A bicikli illetve babakocsi szállítása pedig legalább két emberes feladattá vált.

Nem ez az egyetlen fogyasztóhely, ahol nem tudnak vagy nem akarnak fizetni. Több milliárd forintnyi kintlévősége van ugyanis az E.ON Csoportnak- tudtuk meg Egyházi Nikoletta sajtóreferenstől. Az adatok azt mutatják, hogy 2009-ben hét százalékkal nőtt 2008-hoz képest azon fogyasztók száma, akik határidőn túl rendezték tartozásukat.

Társasházak illetve lakossági ügyfelek esetében 90 nap várakozási idő, illetve több felszólító levél után kerülhet sor arra, ami a Tócóskerti társasházzal kedden történt.

Az E.ON azt tanácsolja ügyfeleinek, amennyiben nem tudják rendezni számlájukat, keressék fel a cég ügyfélszolgálatát, kérvényezzék a részletfizetést, mindenképpen jelezzék a szolgáltató felé problémájukat.








hirdetés