Tanítani is engedd!

A tanárok a gyerekekkel való foglalkozásra, a nevelésre és az oktatásra tettek fogadalmat. Rajtuk múlik a tehetséggondozás, s az is, hogy észreveszik-e a tehetséget. Barak Beáta írása.

Fura volt, amikor a középiskolában rögtön abba a padsorba ültettek, ahol a már nyelvvizsgával rendelkezők csoportosultak – nem volt kérdés, megcéloztuk a középfokút is. Amúgy nem biztos, hogy nekünk magunktól eszünkbe jutott volna már kilencedikben, hogy feszüljünk neki a felkészülésnek. Megérte, amiért köszönet jár az aktív és előre gondolkodó, motiváló pedagógusnak. Most vajon a tanári fórumokon cél nélküli adminisztrációról, értelmetlen minősítő rendszerről, szigorú tanmenetről és megkérdőjelezhető szakmai indokok alapján született egyéb megkötésekről, intézkedések soráról író pedagógusok bírják-e még motiválni a diákokat, megkeresni és nevelni a tehetségeket? Egyáltalán, beszélgetni van-e kedvük velük? Vagy este, a dolgozatok és a jelentések, meg a minősítések közül ágyba kerülve, saját gyermekeiket ellátva, örülnek, ha álomra hajthatják a fejüket? Pedig a pedagógus mintakép, néhányukat sosem feledjük. A sokszögek éleit igen, a tanáraink figyelmét nem.

– Barak Beáta –








hirdetés