Tabaka lelke sokkal jobban fáj, mint a teste

Akt.:
Tabaka József
Tabaka József - © Fotó: Derencsényi István
Debrecen – Tabaka József úgy érzi, ha nem jön közbe a sérülés, becsülettel helytállt volna az Eb-n.

A honi szurkolók többsége reménykedett abban, hogy a salakmotoros egyéni Európa-bajnokság debreceni elődöntője után magyar sikernek tapsolhat. Egyértelmű volt, hatalmas bravúr kellett volna a mieinktől, Tabaka Józseftől és Magosi Norberttől, hogy kiharcolják a továbbjutást jelentő első négy hely valamelyikét, ugyanis valóban színvonalas mezőny gyűlt össze a Gázvezeték utcai salakstadionban. A végkifejlet mindent elmond a nívós küzdelmekről, a dobogós helyekről, illetve a kvalifikációt érő utolsó pozícióról, azaz a negyedik helyezésről különfutam döntött. A győzelmet a 20 esztendős cseh, Eduard Krcmár szerezte meg két korábbi GP-menő, a német Martin Smolinski és Peter Ljung előtt, míg a negyedik helynek a dán Leon Madsen örülhetett.

Zúzódások

A magyarok sajnos elmaradtak az élbolytól, a tartalékként szereplő Benkő Roland 6, Magosi Norbert 3 egységet szerzett, míg Tihanyi Sándor pont nélkül zárt. Tabaka József járt a legrosszabbul, ugyanis a második futamában bukott, s a viadal feladására kényszerült. – A második voltam, amikor támadtam az élen haladó Ljungot, de egy rosszul sikerült manővert követően elvesztettem az uralmat a motor fölött, s buktam. A csípőm, a derekam és a könyököm ütöttem meg, s nem éreztem magam olyan állapotban, hogy folytassam a versenyzést. Szerencsére megúsztam zúzódásokkal, ám a lelkem sokkal jobban fáj, mint a testem – kezdte a beszélgetést a debreceni salakos.


s1

Salakmotoros egyéni Európa-bajnokság Debrecenben | Fotó: Derencsényi István – Kattintásra galéria nyílik!


– Nagyon sokat készültünk erre a versenyre, rengeteg befektetett munka ment kárba. Gyors volt a motorom, a futamok bennünket igazoltak: az első etapomban legyőztem a végül 5. Sundströmöt, majd a második starthoz állásomnál vezettem a 6. helyen végző Dudeket, s támadtam a végül továbbjutó Ljungot. Nagyon bosszant a dolog.

Az eső és a vezetőbíró

A nézőkben felmerült több kérdés is a pályával kapcsolatban. – Az edzéshez képest valóban rosszabb volt a talaj, sajnos pénteken szinte egész nap esett az eső, ezért nem lehetett munkagépekkel rámenni a salakra. Ennek az lett a következménye, hogy a versenyre – főként a kanyarban – kigödrösödött az ovál – válaszolt a felvetésre Tabaka, akitől megkérdeztük azt is, a vezetőbíró miért festetett fel egy belső ívet a pályára. – Úgy ítélte meg, hogy a pálya szegélye az eső miatt annyira felázott, hogy veszélyes lett volna eredeti állapotában motorozni rajta. Sajnos ezzel a döntésével pont azt az ívet zárta le, ami ideális lett volna az előzésekhez. Ha nincs ez a pályamódosítás, még jobb, látványosabb lehetett volna a viadal – fogalmazott a vaspapucsos, aki elárulta, a hírek szerint lengyel ligás jelenése lesz a Rzeszów színeiben a hétvégén.

HBN-BN






Sporthírek






hirdetés