Egy cserép virág helyett...

2020.04.29. 12:13

Sennára emlékezik az M4 Sport

Az Egy cserép virág helyett... című magyar dokumentumfilmet vetíti pénteken 19.30 órakor a közszolgálati sportcsatorna az 1994-ben tragikusan elhunyt Ayrton Senna Forma-1-es autóversenyző emlékére.

Photo prise le 23 septembre 1989 Estoril, du pilote brsilien de l'curie McLaren, Ayrton Senna, souriant aprs avoir obtenu la pole-position pour le dpart du Grand Prix du Portugal de Formule 1. (Photo by JEAN-LOUP GAUTREAU / AFP)

Forrás: AFP

Fotó: JEAN-LOUP GAUTREAU

Dobor Dezső egyórás filmje

a brazil pilóta versenypályán töltött éveit mutatja be a profi pályafutást megelőző időszaktól egészen az 1994-es San Marinói Nagydíjig.

A 34 évesen elhunyt autóversenyző életéről és végzetes balesetének körülményeiről szóló dokumentumfilmet a Magyar Televízió 1995. május 1-én mutatta be először, a közszolgálati sportcsatorna 25 év elteltével újra műsorra tűzi a produkciót.

„Ayrton Senna korszakos zseni, aki ma is megállná a helyét. 1984-ben mutatkozott be a Forma-1-ben, és aztán nagyon hamar topcsapatokhoz került, megvillantotta a képességeit” – mondta Wéber Gábor, az M4 Sport F1-es vezető kommentátora, aki autós rendezvény miatt nem látta élőben a végzetes imolai futamot.

„Arra volt példa, hogy valaki egy kevésbé jó autóval is képes világbajnokságot nyerni. Nem szerette az elektronikát, sokkal inkább nyersen szeretett versenyezni.

Olyan megosztó személyiség volt, aki lángoló habitusával hódította meg a szurkolók szívét: teljes magabiztossággal hitt a saját igazában, még akkor is, hogyha ez egyértelműen nem volt igazság. Amikor meghallottam a rádiós híreket, azt gondoltam, hogy valamit félreolvastak.

Az előző napon Roland Ratzenberger... Nem hittem, hogy egy hétvégén kétszer egymás után ilyesmi előfordulhat.

Akár autóhiba volt, akár más jelenség okozta Senna balesetét, kivédhetetlen volt. Tipikusan olyan szituáció, amelynél inkább a pálya volt már kevéssé alkalmas a versenyzésre.

Mai szemmel nézve, egy akkori imolai biztonságú pályán ma nem is rendezhetnének versenyt.

Betonfallal, egy ilyen gyors kanyar külső ívén -

ha ott modern biztonsági megoldások lettek volna, akkor valószínűleg egy ilyen baleset esetén is kisebb sérüléssel, vagy sérülés nélkül ússza meg. Nem így történt”

- fejtette ki az M1-nek Wéber Gábor a királykategória legnépszerűbb karakteréről, aki máig sok versenyző példaképe.

Borítókép: Ayrton Senna 1989. szeptember 23-án

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában