Színe és fonákja

Színe és fonákja
© Forrás: popsugar.com
Igazi virtuális csata tört ki afelett, miért színezik profilképüket a francia trikolórral egyes felhasználók a legnagyobb közösségi oldalon, s miért nem tették ezt, amikor az orosz utasszállítót lelőtték? A kérdés jogos, ahogy a „trikolórosok” válasza is: hadd döntsék el ők, kikkel éreznek együtt, s hogyan mutatják ki. Sz. Fabók Ágnes jegyzete.

Én meg azt mondom, mindkét tábor a saját rövidlátásának áldozata, hiszen a franciás profilképek terjedését a Facebook generálta, ami az elmúlt években a világ legnagyobb (virtuális) országává nőtte ki magát, közel 1,4 milliárd „lakossal”.

Ez azonban a szabad véleménynyilvánítás látszata ellenére sem demokrácia, csak egy vállalat, amerikai irányítással. Hatalmas véleményformáló gépezet, amihez önként csatlakoznak a felhasználók, mert félnek, ha kimaradnak, lemaradnak. A napokban jutottunk el odáig, hogy az USA elnöke, Obama is belátta, jobb jelen lenni. Mert – tegyük hozzá – egy ekkora nemzetközi „szövetség” háborúkat dönthet el. Így talán érthető, miért költ milliárdokat Zuckerberg (az FB ura) arra, hogy a Facebookot a világ minden tájára elvigye. Nem a szívjóságból, az biztos.

– Sz. Fabók Ágnes –



Sporthírek






hirdetés